Οκτώ χρόνια προσπάθησες να τον κάνεις να δει με καλό μάτι το θέμα «γάμος και παιδί»,αλλά απέτυχες και αποφάσισες να «πας παραπέρα». Δεν περνά ένας χρόνος και τον βλέπεις με την καινούρια σχέση του στον Ελευθερουδάκη, στα βιβλία αυτοβοήθειας για νέους γονείς. Μήπως το σύμπαν θέλει κάτι να σου πει; Από τη Μελίνα Σπαθάρη

Αν υπήρχε δικαιοσύνη σ’ αυτόν τον κόσμο, η γυναίκα που τώρα είναι με τον πρώην μου θα έπρεπε να έρθει και να μου φιλήσει το χέρι. Γιατί ο φανταστικός τύπος στον οποίο αποφάσισε να αφοσιωθεί, πριν γίνει αυτός που ξέρει ήταν ένας φαντασμένος,δυσλειτουργικός, κολλημένος με την εφηβεία, την κονσόλα και τη μάνα του άντρας, εκείνος ο ανθρωπότυποςπου ευδοκιμεί στα μεσογειακά μήκη και πλάτη και που οι γυναίκες λατρεύουν να μισούν και παρακαλούν να έρθει κάποτε ένας να τις βασανίσει. Εμένα με βασάνισε οκτώ χρόνια. Γνωριστήκαμε σε εκείνα τα προϊστορικά κανάλια social networking, πολύ πριν η λέξηfacebookμπει στο ελληνικό νοικοκυριό, όταν ακόμη ήταν ταμπού το chat. Kι αν είχα λίγο μυαλό θα το είχα καταλάβει το έργο από την αρχή. Γιατί τι προκοπή να δεις με κάποιον που το ψευδώνυμότου είναι Hellraiser; Και γιατί κολλήσαμε; Γιατί ήμουν singleμε αϋπνία και εκείνος ο μόνος άνθρωπος που ξενυχτούσε στις τρεις το πρωί στο ελληνικό διαδίκτυο. Γιατί πίστευα ότι κάποια στιγμή θα μεγάλωνε και θα ξεκολλούσε από τον υπολογιστή. Γιατί μου άρεσαν κι εμένα οι καλτ ταινίες με ζόμπι.

Ο ex είχε σίγουρα και καλές πλευρές, αλλά αυτές τις κρατούσε πολύ καλά κρυμμένες. Αντίθετα,οι κακές του πλευρές κυκλοφορούσαν ελεύθερα εκεί έξω και ρήμαζαν την κοινήμας ζωή. Δεν με ενοχλούσε τόσο το γεγονός ότιστο μόνο σπορ στο οποίο φαινόταν να διακρίνεται ήταν το σέρφινγκ στον καναπέ, ειδικά τις ώρες που προσπαθούσα να βάλω σε τάξη το αχούριπου αποκαλούσαμε κοινό μας διαμέρισμα, ούτε ότικάθε φορά που γύριζα από επαγγελματικό ταξίδι εντόπιζα στο νεροχύτη χλωρίδα και πανίδα. Ούτε γιατί στη Γιουρολίγκα γέμιζε το καθιστικό μας άδεια κουτιά μπύρας και αλλόκοτους τύπους που φορούσαν Τ-shirtτων Whitesnake. Τα πραγματικά ανυπόφορα στοιχεία του ήταν κάποιες λεπτομέρειεςπου σε πρώτη φάση έμοιαζαν ασήμαντες, σε καθημερινή βάση όμως ισοδυναμούσαν με φάλαγγα: του κόλλαγαν φερ’ ειπείν σαν τσίχλα στο παπούτσι κάτι σαχλά τραγούδια του Robbie Williamsπου εννοούσε να τα τραγουδά όλη μέρα,παρόλο που δεν ήξερε καν τους στίχους. Ή άφηνε το νερό να τρέχει, ξοδεύονταςγια κάθε ντους περίπου όσο χρειάζεται μια οικογένεια στη Ζάμπια για ένα χρόνο. Ήφόραγεβρέξει-χιονίσει κάτω από κάθε ρούχο -ακόμη κι από τοΜargielaπουλόβερ του- ένα λευκό φανελάκι. Και δεν ήταν για fashionstatement.

 


Τα χρόνια περνούσαν, ο χειμώνας γινόταν άνοιξη και η άνοιξη χειμώνας και εκείνος ανεπαίσθητα μεν, σταθερά δε άφηνε πίσω κάποιες από τις τρομερέςτου συνήθειες, έτσι που διέκρινα φως στο τούνελ. Εξακολουθούσε όμως να υπερασπίζεται την άρνησήτου να παντρευτεί ή να αποκτήσει μία από εκείνες τις «μικρές οικειακές μηχανές θορύβου»,όπως αγαπούσε να αποκαλεί τα παιδιά. Τόση ήταν βλέπεις η ταύτισήτου με τον Ρομπ του High Fidelity, που σε περίπτωση που σου διαφεύγει, είναι ηταινίαορόσημο για τα προβλήματα της αντρικής ενηλικίωσης. Ο δικός μου Ρομπ άλλαζε πεζοδρόμιο όταν περνούσαμε έξω από κάποιο Mothercare. Έβγαζε φλύκταινεςόταν μας προσπερνούσε κορνάροντας κάποιο στολισμένο αυτοκίνητο.Αλλά τίποτα από αυτά δεν με πτοούσε, τίποτα, μέχρι που ένα περιστατικόήρθε και με έκανε να δω πως απλώς έχανατο χρόνομου μαζί του. Ήταν ένα βράδυ που μας είχαν καλέσει για φαγητό ο κολλητός του και η φίλη του. Ξαφνικά στη μέση του ντινέ έβγαλαν μια σαμπάνια για να μας αναγγείλουν πως περίμεναν παιδί μετά από πέντε χρόνια σχέσης. Και τι γυρίζει και λέει εκείνος; «Στ’ αλήθεια σκέφτεστε να το κρατήσετε; Δεν πάτε καλά!». Ξαφνικά στην οθόνη του μυαλού μου άρχισαν να αναβοσβήνουν το ένα μετά το άλλο τρία γράμματα, με φώτα νέον: Πι, Άλφα, Ταφ: Παράτα τον Άχρηστο ΤΩΡΑ.

 ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΑΜΟΥ
Σύμφωνα με μένα,ήταν ένας ΠΑΤ. Σύμφωνα με κάποιες έρευνεςστην Αμερική,ήταν ένας «απεργός γάμου». Έτσι αποκαλούν τους νέους άντρες προηγμένων οικονομικά χωρών που αποφασίζουν να μην παντρευτούν, εξαιτίας του υψηλού ποσοστού διαζυγίων (50%στην Αμερική, 75%στην Καλιφόρνια) και της πεποίθησης ότι ο γάμος είναι μια οικονομική καταστροφή, κυρίως λόγω των παράπλευρων ζημιών του χωρισμού. Τοστερεότυποτου παντρεμένου άντρα όπως έχει επικρατήσει στο αρσενικό μυαλό είναι εκείνο του ταλαιπωρημένου μεσήλικα με κοιλιά που κυνηγάει τα τρία παιδιά του στο μολ,ενώ η γυναίκα του έχει πάει να κάνει φύλλο και φτερό την πιστωτική του κάρτα.

Ποιος νορμάλ άντρας, κάτοικος μεγάλης πόλης με γούστο και φιλοδοξίες,θα ‘θελε να του μοιάσει; Σίγουρα όχι ο δικός μου, σκεφτόμουν για κάποιο διάστημα αφού χωρίσαμε, και αν συνέχιζα θα του έβρισκα κι άλλα, πρώτης τάξεωςελαφρυντικά. Αλλά μια μέρα,περιμένοντας να πληρώσω μια λέμον πάι στοFresh,έπεσα πάνω σε μια κοινή μας γνωστή, σ’ εκείνο τογυναικείο ανθρωπότυπο που άλλο ρόλο δεν έχει στη ζωή πέρα από το να σου σμπαραλιάζει το νευρικό σύστημα. Και μου σκάει την ιστορία: «Κυριακή μεσημέρι πήγαμε να τσιμπήσουμε στοCanteen με τον Aντρέα και την καινούργια του,αλλά αυτό το πιτσιρίκι τους χάλασε τον κόσμο, ακόμα να βρουν μιαγυναίκα να τους το κρατάει. Πώς; Δεν ήξερες ότι έκανε παιδί ο Αντρέας; Μα πού ζεις,βρε κορίτσι μου. Πώς; Δεν ήξερες ότι παντρεύτηκεο Αντρέας. Ααα, εσύ δεν παίζεσαι, Καλά λοιπόν,γειασου τώρα, πάρε κι ένα χαρτομάντιλο να σκουπίσεις τη λέμον πάι από τα πατώματα».

THE FAMILY MAN
Ο Αντρέας δεν είναι ο μόνος άντρας στον κόσμο που παντρεύτηκε την επόμενη κι έκανε παιδί μαζί της,ενώ πριν έπαιρνε όρκο πως θα έμενε εργένης. Αυτό τουλάχιστον με ενημέρωσε μια Σαμάνθα των Αθηνών πίνοντας καφέ στο Φίλιον, η οποία έχει φάει με το κουτάλι τους μετροσέξουαλ της Σκουφά και τώρα έχει αναδειχθεί σε περιζήτητη σύμβουλο σχεσικών. «Ηρέμησε γιατί υπάρχει μια ολόκληρηεπιδημίασαν κι αυτόν εκεί έξω. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε,μια πανστρατιά γυναικών σαν εσένα κι εμένα εκπαιδεύει άντρες ανεπαρκείς για σχέση,μόνο και μόνο για να τους παραλάβουν έτοιμους οι επόμενες. Ναι,είναι θλιβερό».
Και γιατί συμβαίνει αυτό,σύμφωνα με την ίδια; Διότι πράγματι μεγαλώνει, και το σύμπαν του στέλνειμηνύματαότι κάτι πρέπει να κάνει γι’ αυτό: Ο κολλητός του παντρεύτηκε, η κολλητή του το ίδιο και έχει μείνει να βγαίνει παρέα με το ανήψι του που είναι είκοσι. Διότι πες πες κάτι του έμεινε, και τώρα που είναι μόνος καταλαβαίνει πόσο δίκιο είχες να θες μια διαφορετική προοπτικήστη σχέση σας, κάτι που να μην περιλαμβάνει μόνο το εγώ σας, αλλά και ένα ευρύτερο εμείς που είναι η οικογένεια. Όσο τα ‘χατε, ήταν πολύ περήφανος για να το παραδεχθεί. Διότι σε μια στιγμή έκλαμψης έκατσε και σκέφτηκε ότι δεν μπορεί να είναι λάθος10 χιλιάδες χρόνια ιστορίας που υποστηρίζουν το γάμοως το προπύργιο του πολιτισμού. Διότι φοβάται πως θα χάσει και τη νέα τουφιλενάδα,όπως έχασε κι εσένα, αν δεν της χαρίσει οικογένεια. Διότι θέλει να σε εκδικηθεί που τον παράτησες. Διότι τον έπρηξεη μάνα του που θέλει να δει εγγόνια, και ξέρεις, άμα το λέει η μαμά... Διότιεξάντλησε όλη την κονσόλα του playstationόταν χωρίσατε, δεν είχε άλλα ζόμπι να σκοτώσει και είπε «δενπαντρεύομαι,έτσι γιααλλαγή
Σκεφτόμουν για μέρες τα λόγια της και τη λίστα με τιςπιθανές αιτίες για τη μετάλλαξη του Αντρέα, έως ότου σερφάροντας σε ξένες εφημερίδεςέπεσα πάνω σε ένα συνταρακτικόάρθροτης Village Voiceπου έλεγε πως παραδοσιακά ήταν οι άντρες που ήθελαν να μένουν εργένηδες, αλλά όχι πια. Έχοντας περιορισμένο χρόνοκαι μπάτζετ, τα κορίτσια σήμερα πρέπει να θέσουν προτεραιότητες στα θέλω τους, συχνά αφήνοντας τελευταία την οικογένεια. Κι αν κάποτε ήταν ο γάμος το παραδοσιακό μέσο βιοπορισμού για τις γυναίκες, σήμερα είναι ηκαριέρα. Ελάχιστες περιμένουν έναν άντρα να τους δώσει τα μέσα για να ζήσουν. Ελάχιστες θυμούνται έγκαιρα πως είναι καιρός να διακόψουν τη σύσκεψη και να διαπραγματευτούνμε τον εαυτό τους και τον άλλο το ζήτημα «παιδί». Και τότε συνειδητοποίησα πως κι εγώ ποτέ δεν έθεσα ξεκάθαρα μαζί του το θέμα, η όλη συζήτηση εξαντλήθηκε σεμισόλογα, εντυπώσεις, υπαινιγμούςκαι εικασίες. Θυμήθηκα πως ποτέ δεν του εξήγησα τι πραγματικά ήθελα να κάνω μαζί του, ίσως γιατί κατά βάθος δεν είχα ιδέα ή γιατί έλειπα σε επαγγελματικό ταξίδι. Και το πιο σημαντικό; Θυμήθηκα ότι ποτέ δεν του είπα ότι θέλωνατονπαντρευτώ.


 

Ιανουάριος 2017

Υποδεχόμαστε με στυλ τη νέα χρονιά!

Από το Περιοδικό

Συνεντεύξεις Τρίτη 10.10.2017

MF Mούσα: Ιρίνα Σάικ

Η Ρωσίδα καλλονή ποζάρει στο φακό του Mario Testino για την καμπάνια της Intimissimi. H Madame Figaro ρίχνει μια ματιά στο backstage και μιλά αποκλειστικά μαζί της

>