Από την εμμονή του με τα gadgets ως το πάθος του για το γήπεδο και τις εφημερίδες, η Madame Figaro φοράει την κάπα του Σέρλοκ Χολμς και εξετάζει τα ίχνη που αφήνουν πίσω τους τα μεγαλύτερα αντρικά μυστήρια. ΑΠΟ ΤΗ ΣΟΦΙΑ ΜΠΡΑΪΜΑΚΟΥ

Επιδεικνύουν τα καινούργια τους gadgets με καμάρι δωδεκάχρονου. Στο γήπεδο ζητωκραυγάζουν σαν Άγγλοι χούλιγκαν, κι ας δουλεύουν το πρωί ως executives, επιστήμονες ή δημόσιοι υπάλληλοι. Τρελαίνονται στη θέα του γυναικείου στήθους. Χαρακτηρίζουν «σκυλί» τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ και γλυκανάλατες τις ηρωίδες των ταινιών κομεντί (βλ. Μεγκ και Κέιτ). Όταν βλέπουν μπροστά τους αίμα, μπορεί και να λιποθυμήσουν από το ρίγος που τους προκαλεί. Κι όταν αρρωσταίνουν τους πιάνει τέτοιος πανικός, που είναι ικανός να τους κάνει να γυρίσουν στην παιδική τους ηλικία. Η γενικότητα του κανόνα ορίζει πως ο «μέσος» άντρας συγκεντρώνει κάποια από τα παραπάνω στοιχεία, αν όχι όλα μαζί.

Από την άλλη πλευρά, είναι και ο αστικός μύθος που είναι πιθανό να έχουν δημιουργήσει οι ίδιοι και που λέει πως το εγχειρίδιό τους είναι πολύ πιο απλό στην κατανόησή του απ' ό,τι αυτό των γυναικών. Αν όμως ισχύει αυτό, τότε γιατί ακόμα και σήμερα, ύστερα από αιώνες μαραθώνιας εξέλιξης, αδυνατούμε να καταλάβουμε κάποιες συμπεριφορές τους και απλώς τις δεχόμαστε με στωικότητα, διαιωνίζοντας το attitude και το ρόλο της μάνας προς το απροσάρμοστο αλλά τρισχαριτωμένο παιδί που μπορεί ανά πάσα στιγμή να την τουμπάρει με μια του έκφραση; Ας είναι καλά ο Δαρβίνος και ο Φρόιντ, γιατί στην επερχόμενη προσπάθεια αποκωδικοποίησης των αντρικών μυστηρίων, πρόκειται να κάνουμε συνεχείς επικλήσεις στις αυθεντίες τους. Πίστεψέ με. Δεν γίνεται διαφορετικά.

 

Γιατί δεν κλείνει ποτέ το κινητό του;

Πρέπει να βρισκόταν στην εποχή του σιδήρου, όταν ο άντρας κράτησε στα χέρια του το πρώτο gadget της ανθρωπότητας. Τι κι αν αυτό ήταν ένα προϊστορικό κανάτι; Πρέπει να ήταν τόσο μεγάλος ο ενθουσιασμός του, που έκτοτε ορκίστηκε πως όσο ο κόσμος εξελίσσεται, τόσο θα εξελίσσονται και τα gadgets που θα κουβαλάει με καμάρι, αποδεικνύοντας πως το αντρικό φύλο είναι αυτό που πρωτοστατεί στο evolution. Δεν είναι τυχαίο πως από τότε που τα μικρά κορίτσια ανακαλύπτουν τα τακούνια της μαμάς και τη χαρά του make-up, τα αγόρια ανακαλύπτουν τα αυτοκίνητα, τους υπολογιστές και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Το κινητό τηλέφωνο, το palm top, το iPod, το navigator, το αυτοκίνητο και ένα σωρό ακόμα παιχνίδια θα του κρατούν συντροφιά τόσο στις μοναχικές του στιγμές όσο και στις κοινωνικές και θα διεκδικούν μια θέση στο ράφι με τα τρόπαια που τον κάνουν ένα μεγάλο, ευτυχισμένο μπέμπη.

Γιατί παθιάζεται τόσο με την ομάδα του;

«Σε μια κοινωνία που ξεχειλίζει από θηλυκές ορμόνες, η έκφραση της επιθετικότητας είναι ευλογημένο πράγμα», καταλήγει το βιβλίο του Bob Andelman, Why men watch football. Οι άντρες ανέκαθεν ήταν καλύτεροι στο team work από τις γυναίκες, πράγμα που πιθανό συμβαίνει από τότε που έπρεπε να οργανώσουν τις πρώτες κοινωνίες μέχρι σήμερα. Η ομάδα γι' αυτούς, σε μια ευρύτερη έννοια, αντικατοπτρίζει την ανάγκη τους για συμμετοχή στα κοινά και -κυρίως- την ανάγκη τού να ανήκουν σε ένα ευρύτερο γκρουπ που θα τους προστατεύσει από πιθανούς εισβολείς. Όπως στη ζούγκλα, έτσι και στην πραγματική ζωή οι άντρες εντάσσονται σε αγέλες, έχοντας το ζοφερό φόβο των εχθρών και την ανάγκη για συμμάχους. Έστω κι αν οι τελευταίοι πίνουν τη μια μπίρα μετά την άλλη και εξαργυρώνουν την τεστοστερόνη τους μοιράζοντας κοσμητικά σε έναν «πουλημένο» διαιτητή που τόλμησε να μη δώσει πέναλτι.Γιατί προτιμάει την τσίκνα από το γκουρμέ;

Από τη μία έχεις ένα υπέροχα στημένο πιάτο με ζωηρά ζαρζαβατικά, λουσμένα στο χρυσό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, και από την άλλη μερικά χθεσινά κομμάτια πίτσα, που έχουν βγάλει τα βούτυρα και τις σάλτσες τους στο πιάτο. Αν τον βάλεις να διαλέξει ανάμεσα στα δύο, δεν θα δυσκολευτεί να πάρει απόφαση: θα διαλέξει σαφώς το δεύτερο. Η απάντηση μάλλον έχει κι αυτή τις ρίζες της στην απαρχή της ανθρωπότητας, τότε που ο άντρας κυνηγούσε με το ρόπαλο και γυρνούσε στη σπηλιά αγκαλιά με ένα σφαγμένο αγριόχοιρο. Ωραίες οι αγγινάρες α λα πολίτα και η βελούδινη σπαραγγόσουπα, όμως εκείνος ποτέ δεν θα τις εκτιμήσει, ακόμα κι αν δηλώνει foodie ή γκουρμέ. Προς πείσμα κάθε σύγχρονης σουφραζέτας, ο άντρας ήταν, είναι και θα είναι κυνηγός. Άσχετα αν εσύ έκανες το πρώτο βήμα όταν τον γνώρισες, καταλαβαίνοντας πως θα περνούσαν εκατό χρόνια μέχρι να αποφασίσει να ξεπεράσει τις ντροπές και να έρθει σου μιλήσει.

Γιατί έχει τόσο τετράγωνη λογική;

Εδώ και αιώνες οι άντρες ήταν υπεύθυνοι για τη δράση, όσο οι γυναίκες κατάστρωναν ρασπουτινικά σχέδια από τις κουζίνες ή τις κρεβατοκάμαρές τους. Η δράση είναι ο αντίποδας της αναλυτικής σκέψης, λέει ο Ντοστογιέφσκι. Όλα τα αντρικά παιχνίδια απαιτούν τετράγωνη λογική: ο πόλεμος, το ποδόσφαιρο, ο κινητήρας του αυτοκινήτου, η επαγγελματική τους εξέλιξη. Την ίδια στιγμή που οι γυναίκες υποκύπτουν στην ορμονική δράση και στην υπερβολική ανάλυση, οι άντρες κάνουν τη μέθοδο των τριών και τις περιοδικές δηλώσεις του ΦΠΑ στο excell και αποδεικνύουν περίτρανα πως όταν ο Φρόιντ έλεγε «Καμιά φορά ένα πούρο είναι μόνο ένα πούρο», μάλλον το εννοούσε.

Γιατί κοιμάται αμέσως μόλις ακουμπήσει το κεφάλι του στο μαξιλάρι;

α) Επειδή είναι κουρασμένος και πρέπει να ξυπνήσει στις επτά το πρωί για να πάει στη δουλειά.

β) Επειδή βαριέται να αναλύσετε για τριακοσιοστή φορά το υπολανθάνον πρόβλημα στη σχέση σας.

γ) Επειδή δεν έχει δεύτερες σκέψεις.

δ) Για όλους τους παραπάνω λόγους.

Γιατί δεν θεωρεί σέξι τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ;

Για τον ίδιο λόγο που κανένας δεν ήθελε να κοιμηθεί με την Όντρεϊ Χέπμπορν, αλλά με την Μπριζίτ Μπαρντό. Αν το πουκάμισο δεν είναι ελαφρά ξεκούμπωτο ώστε να φαίνεται το στήθος, αν η φούστα δεν είναι αρκετά στενή ώστε να τονίζονται τα οπίσθια και αν οι καμπύλες δεν παραπέμπουν άμεσα σε pin up girl, δύσκολα μια γυναίκα μπορεί να γίνει αντικείμενο του αντρικού πόθου.

Γιατί φοβάται τόσο το αίμα;

Γενική παραδοχή Νο1: οι άντρες φοβούνται τη θέα του αίματος όσο και την ίδια την ιδέα της αιμορραγίας. Από την άλλη μεριά, όταν αρρωσταίνουν γίνονται μικρά παιδιά που χρήζουν φροντίδας και αποκλειστικότητας, ενώ ένα μικρό κρυολόγημα είναι αρκετό για να τους κινητοποιήσει να καταπιούν ένα ολόκληρο στοκ βιταμινών, pain killers και αντι-ιγμοριακών φαρμάκων. Και δεν είναι να τους αδικείς. Δεν γνώρισαν ποτέ τη δυσμηνόρροια, τους πόνους της περιόδου, τη γέννα και, φυσικά, δεν είναι εξοικειωμένοι με το αίμα, άσχετα αν οι σκοτωμοί είναι το αγαπημένο τους θέμα στα παιδικά παιχνίδια και στις ταινίες. Βεβαίως, το ότι από τη φύση τους δεν έχουν ανθεκτική κράση βεβαιώνει και το γεγονός πως η αντρική θνησιμότητα είναι η διπλάσια από αυτή των γυναικών. Γι' αυτό και αυτός που είπε «μην εμπιστεύεσαι κανένα ον που αιμορραγεί πέντε μέρες το μήνα και δεν πεθαίνει» δεν ήταν μισογύνης. Το πιο πιθανό είναι πως μεγάλωσε χωρίς να έχει αδελφές.

Γιατί έχει τέτοια εμμονή με το γυναικείο στήθος;

Η ιστορία ξεκινάει από τότε που έβαλε στο στόμα του για πρώτη φορά τη θηλή της μητέρας του και παραδόθηκε στην αγκαλιά της κάνοντας αυτό που του αρέσει περισσότερο: έτρωγε και την ίδια στιγμή έκανε ριλάξ. Περίπου τριάντα χρόνια αργότερα, όχι μόνο είναι αδύνατο να ξεχάσει το στοματικό στάδιο, αλλά όπου σταθεί κι όπου βρεθεί ψάχνει την ίδια υπέροχη αίσθηση. Κάπου στο υποσυνείδητό του έχει ταυτίσει όλα τα στήθη με αυτό το loving feeling. Μικρά, μεγάλα, μεσαία, δεν έχει σημασία γι' αυτόν. Σημασία έχει πως όταν βρίσκεται σε ακτίνα μικρότερη των δέκα μέτρων από ένα ζευγάρι γυναικεία στήθη κατακλύζεται από εκείνη την επιθυμία να τα πιάσει και να αναζητήσει μέσα από αυτά τη θαλπωρή. Την επόμενη φορά λοιπόν που θα τον αποκαλέσεις «μωρό μου», καλό είναι να το ξανασκεφτείς.

Γιατί επιμένει να κάνει το μάστορα;

Από όλα τα αντρικά μυστήρια, ίσως το πιο άλυτο παραμένει το γιατί θέλει να επιδιορθώνει τα πάντα μόνος του, από τον ηλεκτρικό πίνακα έως το καζανάκι και από τη χαλασμένη πρίζα έως τη βρύση που στάζει. Οποιοδήποτε και να είναι το πρόβλημα του σπιτιού, ο άντρας ο σωστός νομίζει πως λύνεται με έναν κάβουρα και ένα σετ καλογυαλισμένα κατσαβίδια. Το κίνητρό του δεν είναι βεβαίως η τσιγκουνιά. Άλλωστε, το μόνο σίγουρο είναι πως, αν κάνει εκείνος τη δουλειά, θα σου στοιχίσει κάτι παραπάνω από το να πλήρωνες έναν επαγγελματία. Είναι που του αρέσει να παίζει τον Μπομπ το Μάστορα. Σημασία δεν έχει το αποτέλεσμα (στην προκειμένη περίπτωση το αποτέλεσμα είναι να αλλάξεις καζανάκι). Σημασία έχει πως με τους λεκέδες μαθαίνει τη ζωή.

Γιατί δεν του αρέσουν οι «κοινωνικές» ταινίες;

Αν θες να του δημιουργήσεις βαθιά ψυχολογικά προβλήματα, μπορείς να τον βάλεις να δει με το ζόρι την εξής τριλογία: Γαλλικό φιλί – Sex and the City (the movie) – Οι ώρες. Όχι μόνο θα καταστραφεί ο εγκέφαλός του από το πολύ «φιν φον», αλλά θα χρειαστεί κανένα τρίωρο προκειμένου να μπορέσει να κάνει την παραμικρή συναισθηματική δήλωση. Ο αντρικός οργανισμός δεν είναι κατασκευασμένος για τόση έκκριση συναισθήματος. Ποιος ξέρει, ίσως να είναι κάποιο σύνδρομο που έχει τις ρίζες του στην εποχή που ο Ευριπίδης έβαζε τους ήρωές του να έρπουν στο κέντρο της σκηνής και να ανταλλάσσουν τρισκατάρατους ουρλιάζοντας σαν τις Κατίνες. Έκτοτε, δεν μπορεί να αντέξει την κομεντί, το κοινωνικό φιλμ και, κυρίως, το είδος του σινεμά που εμείς οι γυναίκες ονομάζουμε «καλή ταινία». Απεναντίας, βλέπει άνετα οποιαδήποτε ταινία περιέχει ταραντινικό μακελειό αίματος, γκανγκστερικό mood και πάει λέγοντας.

Γιατί δεν πετάει τη σαβούρα του;

Οι άντρες είναι πιο αυτάρκεις και πιο ολιγαρκείς από τις γυναίκες. Ψωνίζουν είτε γιατί χρειάζονται είτε γιατί επιθυμούν κάτι. Η κατάσταση αυτή τους επιτρέπει να αναπτύσσουν ένα συναισθηματικό δέσιμο με τα αντικείμενά τους, σε αντίθεση με τις γυναίκες που μπορούν να ξεφορτωθούν με ψυχρούς υπολογισμούς τα περσινά τους mules προς χάρη ενός ολοκαίνουργιου ζευγαριού πλατφόρμες. Το Τ-shirt που φορούσαν όταν κέρδισαν το φιλικό αγώνα μπάσκετ, το μπαλάκι του τένις με την υπογραφή του Τζον Μάκενρο, τα περιοδικά από τα '90s, τα συλλεκτικά -και μη- βινύλια και οι μινιατούρες από το Star Wars, μπορεί για εσένα να είναι η σαβούρα που γεμίζει τις ντουλάπες, όμως για εκείνον είναι η προκήρυξη της παιδικής ηλικίας, της εφηβείας και της ενηλικίωσής του.

 

Γιατί παίρνει εφημερίδα όταν πάει στην τουαλέτα;

Γι' αυτόν η τουαλέτα αποτελεί ιεροτελεστία αντρικού grooming και όχι μόνο. Εκεί μέσα έβγαλε τη χημεία της δευτέρας λυκείου και το διάβασμα για τις πανελλήνιες, εκεί παίρνει τις αποφάσεις του. Είναι αναμενόμενο να μην αποχωρίζεται την εφημερίδα του ούτε στις πολύ ιδιωτικές του στιγμές. Στο εγχειρίδιο των απανταχού gentlemen, η τουαλέτα φέρει τη δική της σημειολογία γύρω από τον άντρα που δεν χρειάζεται να προσπαθήσει πολύ, ιδιαίτερα σε ένα χώρο που στο μυαλό του έχει αντικαταστήσει επάξια το study room.

Γιατί δεν συμμαζεύει ποτέ;

Γιατί μεγάλωσε με μια Ελληνίδα μάνα που μάζευε το δωμάτιό του, του έπλενε και του σιδέρωνε τα ρούχα, του μαγείρευε, τον χαρτζιλίκωνε και εν ολίγοις τον είχε άρχοντα. That's why.

Γιατί δεν τον αγγίζει τίποτα που έχει να κάνει με το ζεν;

Δεν είναι πως δεν του αρέσουν οι συνθέσεις με τα ρεσό που ανάβεις κάθε απόγευμα, σαν άλλη Μαρία Πολυδούρη που τρελαίνεται να βυθίζει το διαμέρισμα στο ποιητικό ημίφως. Είναι που προτιμά τον ηλεκτρισμό. Τα κεριά και η ζεν ατμόσφαιρα του στερούν το 100% της αίσθησης της όρασης, κάτι που εσένα μπορεί να σου πηγαίνει (γιατί το φως των κεριών απαλύνει τις γραμμές του σώματος και σε κάνει να φαίνεσαι πιο σέξι), όμως εκείνον τον ξενερώνει λίγο, γιατί άλλο να φαντάζεται κι άλλο να μπορεί να βλέπει καθαρά τι υπάρχει στο οπτικό του πεδίο.

Ιανουάριος 2017

Υποδεχόμαστε με στυλ τη νέα χρονιά!

Από το Περιοδικό

Συνεντεύξεις Τρίτη 10.10.2017

MF Mούσα: Ιρίνα Σάικ

Η Ρωσίδα καλλονή ποζάρει στο φακό του Mario Testino για την καμπάνια της Intimissimi. H Madame Figaro ρίχνει μια ματιά στο backstage και μιλά αποκλειστικά μαζί της

>