Για τους περισσότερους από εμάς, το γράψιμο είναι ένα πρακτικό "εργαλείο". Μας βοηθά να αποτυπώνουμε και να επικοινωνούμε τη σκέψη μας, τις ιδέες και τις εμπειρίες μας, τόσο στο χαρτί, όσο και στα social media. Παρά την πρακτικότητα, ωστόσο, αλλά και την προσωπική ευχαρίστηση, είναι ακόμα πολλά τα πλεονεκτήματα που σου χαρίζει η δημιουργική αυτή συνήθεια, όπως απέδειξε πρόσφατη έρευνα! Σύμφωνα με αυτή, το να κρατάς σημειώσεις ή ένα προσωπικό ημερολόγιο, μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη υγεία, τόσο σωματική όσο και ψυχικά, αλλά έχει και πολλά ακόμα οφέλη. 

Ποιοι είναι οι 7 τρόποι με τους οποίους η συγγραφή επηρεάζει το μυαλό, το πνεύμα και το σώμα σου; Ιδού! 


1. Επικοινωνείς καλύτερα


Το γράψιμο σε βοηθά να γίνεις καλύτερη στην επικοινωνία. Αποκτώντας τη δυνατότητα να γράφεις καλά, είσαι σε θέση να εκφράσεις και προφορικά τις σκέψεις σου με σαφέστερο τρόπο. Αυτό οδηγεί σε καλύτερες σχέσεις με τους ανθρώπους γύρω σου. 


2.Γίνεσαι πιο έξυπνη


Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι η δημιουργική γραφή είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για την ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης. Μπορεί να σε βοηθήσει να αξιολογήσεις καλύτερα τις πληροφορίες και να αυξήσεις την ικανότητά σου να αντιλαμβάνεσαι και να εφαρμόζεις όσα έχεις μάθει,  να διαχειριστείς θετικές ή αρνητικές εμπειρίες, σκέψεις, ιδέες, συναισθήματα και οτιδήποτε μπορεί να σε βοηθήσει στις σκέψεις και τα συναισθήματά σου. 

3.Βελτιώνει τη μνήμη σου 


Η συγγραφή θα σε βοηθήσει να αποκτήσει πιο δυνατή μνήμη, άρα και να είσαι εξυπνότερη, σύμφωνα με έρευνες που έχουν διεξαχθεί. 

4.Σε βοηθά στην επίτευξη των στόχων σου 

Και όμως, έρευνες έδειξαν ότι όσοι κρατούσαν ημερολόγιο με τα πράγματα για τα οποία ήταν ευγνώμονες, ήταν πιθανότερο να προσπαθήσουν εντονότερα για την κατάκτηση και άλλων, νέων στόχων. 

5.Bελτιώνει τη λειτουργία των πνευμόνων 

Έρευνα έχει αποδείξει πως οι ασθενείς με άσθμα ή ρευματοειδή αρθρίτιδα είχαν καλύτερη πνευμονική λειτουργία και μείωση των συμπτωμάτων, ύστερα από την καταγραφή των στρεσογόνων εμπειριών τους. 

 

6.Σε βοηθά να ξεπεράσεις τις τραυματικές σου εμπειρίες

Το να διαχειριστείς και να αντιμετωπίσεις κατάματα μια τραυματική εμπειρία του παρελθόντος είναι δύσκολη υπόθεση. Μέσα από την καταγραφή των προσωπικών σου εμπειριών και την έκφραση των συναισθημάτων σου θα καταφέρεις να ξεπεράσεις τις εμπειρίες αυτές πιο εύκολα. Σύμφωνα με έρευνες, τα άτομα που ακολούθησαν αντίστοιχη τακτική, είχαν λιγότερο στρες και καλύτερη διάθεση. 

7.Σε κάνει αισιόδοξη 

Η ζωή φαίνεται πιο ευχάριστη και καλύτερη αν είσαι ευγνώμων για όλα τα καλά που σου συμβαίνουν. Πόσω μάλλον αν τα καταγράφεις κιόλας. Έρευνα κατέδειξε πως όλοι όσοι κατέγραφαν τους λόγους για τους οποίους είναι ευγνώμονες εβδομαδιαία, συγκρινόμενοι με όσους κατέγραφαν τις αρνητικές τους εμπειρίες, ήταν πιο ενεργητικοί, ευδιάθετοι και αισιόδοξοι για το επόμενο χρονικό διάστημα.