Νιώθεις εξάντληση; Εκνευρίζεσαι εύκολα; Δυσκολεύεσαι να συγκεντρωθείς; Αφιέρωσε περισσότερο χρόνο στον εαυτό σου και εφάρμοσε μερικές απλές αλλά αποτελεσματικές τεχνικές για να κερδίσεις ξανά τη χαμένη σου ενέργεια, ευεξία και καλή διάθεση. Απο την Ντιάνα Γρηγοροπούλου

1. Κοιμήσου καλά

Για να μπορείς να συγκεντρωθείς καλύτερα κατά τη διάρκεια της ημέρας, είναι απαραίτητος ένας 7-8ωρος ύπνος. Μάλιστα, οι ώρες που πρέπει να κοιμάσαι είναι από τις 10-11 το βράδυ μέχρι στις 6-7 το πρωί, γιατί σ' αυτό το διάστημα η παραγωγή ορμονών, η πέψη και άλλες τονωτικές λειτουργίες του οργανισμού λειτουργούν στο μάξιμουμ. Εκτός όμως από την ποσότητα, πρέπει να βελτιώσεις και την ποιότητα του ύπνου σου. Ακολούθησε το παράδειγμα των μωρών, τα οποία πριν κοιμηθούν απολαμβάνουν ένα ζεστό μπάνιο κι ένα ωραίο παραμύθι, σε αντίθεση με τους ενήλικες που βλέπουμε τηλεόραση, μιλάμε στο τηλέφωνο ή σερφάρουμε στο ίντερνετ. Παράλληλα, για έναν ολοκληρωμένο κύκλο ύπνου φρόντισε στο δωμάτιο να υπάρχει απόλυτο σκοτάδι, γιατί το φως απενεργοποιεί την έκκριση μελατονίνης, που έχει το ρόλο του βιολογικού ρολογιού του οργανισμού και μπορεί να διακόψει τον ύπνο.

2. Κάθισε σωστά

Η στάση του σώματος έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τα συμπτώματα αδυναμίας και κόπωσης που νιώθουμε. Με τη σωστή στάση ανοίγει ο θώρακας, αυξάνοντας την οξυγόνωση του οργανισμού κατά 30% και, κατά συνέπεια, τα επίπεδα ενέργειας και ζωτικότητας. Η ιδανική στάση είναι αυτή κατά την οποία οι μηροί σχηματίζουν ορθή γωνία με την πλάτη και τις γάμπες. Αν καμπουριάζεις, μέχρι να συνηθίσεις να κάθεσαι σωστά, τοποθέτησε στην πλάτη της καρέκλας ένα μαξιλαράκι ή μια πετσέτα χεριών τυλιγμένη σε ρολό.

3. Κάνε brain holidays

Κάθε 90 λεπτά, ξεκούρασε το μυαλό σου. Πανεπιστημιακές έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι δυνατότητες συγκέντρωσης του εγκεφάλου δεν υπερβαίνουν τα 90 λεπτά. Μια απλή κίνηση όμως, όπως το να πιεις ένα ποτήρι νερό, να περπατήσεις λιγάκι, να χαζέψεις τη θέα από το παράθυρο ή να κάνεις μια μίνι αυτοσυγκέντρωση μετρώντας τους σφυγμούς σου, θα αποσπάσει την προσοχή σου και θα καθαρίσει το μυαλό σου ώστε να μπορέσεις να συγκεντρωθείς για τα επόμενα 90 λεπτά.

4. Ξύπνησε το μυαλό σου

Όση γυμναστική χρειάζεται το σώμα για να παραμένει νέο, υγιές και δραστήριο, άλλη τόση χρειάζεται και το πνεύμα. Ο πιο απλός και διασκεδαστικός τρόπος για να εξασκείς το μυαλό σου και να το κρατάς σε εγρήγορση είναι να βάλεις τα σταυρόλεξα, τα puzzle και τα sudoku στη ζωή σου. Σύμφωνα με έρευνες στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, όσοι διαβάζουν εφημερίδα και λύνουν το σταυρόλεξο της ημέρας είναι περισσότερο δραστήριοι, τόσο νοητικά όσο και σωματικά, από αυτούς που το προσπερνούν.

5. Ακολούθησε μια σωστή διατροφή

Η ισορροπημένη διατροφή είναι το άλφα και το ωμέγα μιας ισορροπημένης ζωής. Προσπάθησε να τρως μικρότερα και πιο συχνά γεύματα. Τα μεγάλα γεύματα κάνουν τον οργανισμό να στέλνει όλη του την ενέργεια στην πέψη, στερώντας την από τις υπόλοιπες λειτουργίες του. Ένας ακόμη εύκολος τρόπος για να αυξήσεις άμεσα τα επίπεδα της ενέργειάς σου είναι να ξεκινάς τα γεύματά σου με ωμές τροφές, όπως ένα φρούτο ή μια σαλάτα, που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικές ουσίες, σημαντικές για την ευεξία του οργανισμού. Ένα σημαντικό ιχνοστοιχείο που, επίσης, βοηθάει στο να μην «πέφτουμε» κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι το μαγνήσιο, το οποίο είναι απαραίτητο για περισσότερες από 300 βιοχημικές αντιδράσεις στο σώμα, ανάμεσα στις οποίες είναι και η μετατροπή της γλυκόζης σε ενέργεια. Αυτό σημαίνει ότι όταν τα επίπεδά του είναι χαμηλά, η ενέργειά μας πέφτει. Οι τροφές που περιέχουν μαγνήσιο είναι τα αμύγδαλα, τα φουντούκια, τα κάσιους, το ψάρι και τα δημητριακά. Τα προϊόντα ολικής αλέσεως μάλιστα δίνουν στον οργανισμό την «καύσιμη ύλη» του αργά και σταθερά, χαρίζοντάς του συνεχόμενη και ισορροπημένη ενέργεια. Τέλος, για να αυξήσεις τη νοητική σου εγρήγορση και ενέργεια, φρόντισε να τρως επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης που περιέχει τυροσίνη, ένα αμινοξύ που αυξάνει την ντοπαμίνη και τη νορεπινεφρίνη του εγκεφάλου δημιουργώντας αίσθημα κορεσμού και συμβάλλοντας στη μείωση του αισθήματος κόπωσης.

6. Μάθε για τη Rhodiola

Μπορεί να είναι λιγότερο δημοφιλής από το ginseng, αλλά αυτό δεν την κάνει λιγότερο σπουδαία. Η Rhodiola (Rhodiola rosea) έχει εξαιρετικές τονωτικές ιδιότητες και χωρίς κανένα ίχνος τοξικότητας. Το μυστικό βότανο των Σοβιετικών αστροναυτών και αθλητών, που φύεται στη Σιβηρία, βελτιώνει τη συγκέντρωση και τη μνήμη, αυξάνει τη σωματική αντοχή και την αντίσταση στο στρες, προλαμβάνει τη νοητική εξάντληση και ενισχύει ακόμη και τη σεξουαλική ικανότητα. Θα το βρεις σε φαρμακεία και σε καταστήματα με υγιεινές τροφές.

 

7. Κάνε το τεστ της αδρεναλίνης

Παρατήρησε τον εαυτό σου και μέτρα πόσες φορές μέσα στην ημέρα γίνεσαι ανυπόμονη για ασήμαντους λόγους - όταν αργούν να σου δώσουν τα ρέστα, επειδή το WC είναι κατειλημμένο για ώρα ή όταν το φανάρι αργεί να ανάψει. Ο συχνός εκνευρισμός, όταν όλοι γύρω σου μοιάζουν υπερβολικά αργοί, είναι κλασική ένδειξη αυξημένης αδρεναλίνης, της ορμόνης που κινητοποιεί όλες τις πηγές ενέργειας του οργανισμού και σε αυξημένα επίπεδα καταπονεί το σώμα και εξαντλεί τον οργανισμό. Αν σου συμβαίνει πάνω από δύο φορές την ημέρα, πρέπει να προσπαθήσεις να χαμηλώσεις τους τόνους. Η γυμναστική θα σε βοηθήσει να πετύχεις τουλάχιστον τρία πράγματα: να εκτονωθείς, να γεμίσεις ενέργεια και να τονώσεις την αυτοπεποίθησή σου, βελτιώνοντας το σώμα σου.

8. Πιες πολύ νερό

Το σώμα μας αποτελείται κυρίως από νερό. Γι' αυτό και χρειάζεται νερό για να λειτουργεί στο peak του. Πολλές φορές μάλιστα νιώθουμε ότι πεινάμε, ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να διψάμε, αφού η δίψα μπορεί να μας κάνει να νιώθουμε κούραση. Ακόμη και μια μικρή αφυδάτωση μπορεί να στείλει σε λήθαργο τον οργανισμό μας. Τα στάνταρ 8 ποτήρια νερό την ημέρα διατηρούν το σώμα και το μυαλό σε φόρμα.

9. Αφιέρωσε χρόνο στον εαυτό σου

Ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους που νιώθουμε πεσμένοι κι αδύναμοι είναι επειδή παραμελούμε τον εαυτό μας. Βάλε το ξυπνητήρι σου 15 λεπτά νωρίτερα και χαλάρωσε λίγο στο κρεβάτι πριν ξεκινήσεις τη μέρα σου. Άφησε μικρά χρονικά κενά στο καθημερινό σου πρόγραμμα - έτσι θα έχεις την ευκαιρία να ανασυγκροτηθείς και να μαζέψεις δυνάμεις για το επόμενο ραντεβού. Υιοθέτησε κάποιο χόμπι που θα σε χαλαρώνει και θα σε κάνει να ξεχνάς τις σκοτούρες της δουλειάς. Ασχολήσου με τον κήπο, το μαγείρεμα, το πλέξιμο ή τη γιόγκα. Όποτε είσαι αναγκασμένη να περιμένεις στην ουρά, εκμεταλλεύσου το χαμένο χρόνο κάνοντας μια μίνι αυτοσυγκέντρωση: κλείσε τα μάτια και κάνε 9 βαθιές εισπνοές και εκπνοές.

Ιανουάριος 2017

Υποδεχόμαστε με στυλ τη νέα χρονιά!

Από το Περιοδικό

Συνεντεύξεις Τρίτη 10.10.2017

MF Mούσα: Ιρίνα Σάικ

Η Ρωσίδα καλλονή ποζάρει στο φακό του Mario Testino για την καμπάνια της Intimissimi. H Madame Figaro ρίχνει μια ματιά στο backstage και μιλά αποκλειστικά μαζί της

>