Αν δεν είσαι λάτρης του χειμώνα, το πιθανότερο είναι ότι θα κρυώνεις ήδη στη σκέψη ενός όχι και τόσο ζεστού υπνοδωματίου. Η επιστήμη όμως έχει άλλη άποψη για τον ρόλο της θερμοκρασίας στην ποιότητα του ύπνου, προτείνοντας να παίξεις λίγο με το θερμοστάτη και να δεις το κρύο με πιο θετική ματιά.

Σύμφωνα με τον Dr. Chris Winter και Huffington Post, η επιστήμη υπαγορεύει ότι η ιδανική θερμοκρασία ύπνου είναι μεταξύ 15 και 19 βαθμών Κελσίου. Αυτή η σύσταση πιθανότατα να ακούγεται υπερβολική σε όσους αρέσκονται στις πολλές κουβέρτες και τις χουχουλιάρικες πιτζάμες, αλλά το μόνο που χρειάζεται είναι μία περίοδο προσαρμογής σε … ψυχρότερα κλίματα. Διάβασε γιατί:

Μειώνεις τον κίνδυνο εμφάνισης μεταβολικών νοσημάτων

Ο οργανισμός σου θα σε ευχαριστεί αν αρχίσεις να κοιμάσαι σε πιο ψυχρές θερμοκρασίες. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Diabetes, η μείωση μερικών βαθμών στο θερμοστάτη πριν κοιμηθείς, μπορεί να βοηθήσει να μειωθεί ο κίνδυνος ορισμένων μεταβολικών ασθενειών, όπως ο διαβήτης.

Φαίνεσαι νεότερη

Σύμφωνα με τη συγγραφέα Natasha Turner, όταν κοιμάσαι σε θερμοκρασία πάνω από 21 βαθμούς και πάνω, εμποδίζεις το σώμα σου να κρυώσει φυσικά μέσω του ύπνου και την απελευθέρωση της μελατονίνης. Η μελατονίνη βρίσκεται στην κορυφή των πιο κρίσιμων ορμονών κατά του γήρατος του σώματος και όταν απελευθερωθεί τη νύχτα μετά από έκθεση στο  σκοτάδι το σώμα θα αντιδράσει φυσικά με την πτώση της θερμοκρασίας.

Στην προσπάθεια να ανταποκριθεί σε αυτή την πτώση της θερμοκρασίας, το σώμα θα αντλήσει τα επίσης αυξημένα επίπεδα της αυξητικής ορμόνης - μιας άλλης σημαντικής αντιγηραντικής ορμόνης. Καθώς απελευθερώνονται μεγαλύτερες ποσότητες αυτών των ορμονών στο σώμα, δεν θα αισθάνεσαι μόνο νεότερη αλλά θα φαίνεσαι κιόλας.

Κοιμάσαι πιο εύκολα

Εκτός από τα οφέλη για την υγεία, υπάρχουν και πολλά πρακτικά πλεονεκτήματα του να κοιμάσαι σε πιο ψυχρό κλίμα, όπως ότι σε παίρνει πιο εύκολα ο ύπνος. Σύμφωνα με την Kathleen Doheny του WebMD Magazine, όταν πάμε για ύπνο, η επιθυμητή θερμοκρασία του σώματός μας πέφτει. Όταν οι συνθήκες που επικρατούν στο δωμάτιο είναι πολύ ζεστές ή πολύ κρύες, το σώμα χρειάζεται όλο και περισσότερο χρόνο για να μετριάσει τον "εσωτερικό θερμοστάτη". Αυτό μπορεί να σε κρατήσει ξύπνια και ανήσυχη για αρκετή ώρα, με αποτέλεσμα να αργήσεις να κοιμηθείς ή τελικά να μείνεις ξάγρυπνη.

Όταν κοιμάσαι γυμνή, ρίχνεις πιο εύκολα τη θερμοκρασία του σώματος

Ένας τρόπος για να ρίξεις άμεσα τη θερμοκρασία του σώματος σου, χωρίς να πειράξεις τον θερμοστάτη, είναι να κοιμηθείς γυμνή. Όταν το σώμα ρίξει τη θερμοκρασία του,  θα παράγει επίσης λιγότερη κορτιζόλη κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η κορτιζόλη, μια φυσιολογικά εμφανιζόμενη ορμόνη, συνδέεται με το άγχος και την αύξηση βάρους. Διατηρώντας χαμηλά τα επίπεδα της κορτιζόλης, μετριάζεις τόσο το στρες όσο και την όρεξή σου. Επίσης, αυτή η συνήθεια ενισχύει και τη σχέση με τον σύντροφό σου!