top article

Δημοφιλέστερα άρθρα

  1. Ζώδια: Εβδομαδιαίες προβλέψεις Ζώδια: Εβδομαδιαίες προβλέψεις
  2. Πώς ήταν η Cindy Crawford όταν ήταν στην ηλικία της κόρης της, Kaia; Πώς ήταν η Cindy Crawford όταν ήταν στην ηλικία της κόρης της, Kaia;
  3. Φθινόπωρο/Χειμώνας 2017 | Οι ωραιότερες τσάντες της σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2017 | Οι ωραιότερες τσάντες της σεζόν
  4. Χειμώνας 2018: Έτσι συνδυάζεται το μάξι φόρεμα τώρα Χειμώνας 2018: Έτσι συνδυάζεται το μάξι φόρεμα τώρα
  5. To outfit με λίγα κομμάτια που η Sienna Miller φορά και ξανά φορά To outfit με λίγα κομμάτια που η Sienna Miller φορά και ξανά φορά
  6. Η οργάνωση ξεκινά από το σπίτι | Δέκα βήματα για να το πετύχεις Η οργάνωση ξεκινά από το σπίτι | Δέκα βήματα για να το πετύχεις
  7. H βασίλισσα Letizia λέει "ναι" στο φλοράλ το χειμώνα H βασίλισσα Letizia λέει "ναι" στο φλοράλ το χειμώνα
  8. H Michelle Dockery έκανε τον ωραιότερο συνδυασμό χρωμάτων που είδαμε τελευταία H Michelle Dockery έκανε τον ωραιότερο συνδυασμό χρωμάτων που είδαμε τελευταία
  9. Αυτό το παλτό είναι το fashion κομμάτι που βλέπουμε παντού στο Instagram Αυτό το παλτό είναι το fashion κομμάτι που βλέπουμε παντού στο Instagram
  10. After work: 5 τρόποι για να χαλαρώσεις άμεσα μετά τη δουλειά After work: 5 τρόποι για να χαλαρώσεις άμεσα μετά τη δουλειά
  11. O Karl Lagerfeld σχεδίασε το χριστουγεννιάτικο δέντρο του Claridge's O Karl Lagerfeld σχεδίασε το χριστουγεννιάτικο δέντρο του Claridge's
  12. Η Kate Middleton φόρεσε το κολιέ από πέρλες της βασίλισσας που είχε φορέσει και η Diana Η Kate Middleton φόρεσε το κολιέ από πέρλες της βασίλισσας που είχε φορέσει και η Diana
  13. Victoria's Secret Fashion Show '17: Όλα όσα συνέβησαν στη λαμπερή βραδιά Victoria's Secret Fashion Show '17: Όλα όσα συνέβησαν στη λαμπερή βραδιά
  14. Katy Perry-Gigi Hadid: Γιατί δε θα συμμετάσχουν στο show της Victoria's Secret; Katy Perry-Gigi Hadid: Γιατί δε θα συμμετάσχουν στο show της Victoria's Secret;

Εάν είσαι όπως οι περισσότεροι από εμάς, πιστεύεις ότι ο καλύτερος τρόπος για να "ολοκληρωθεί" μια απολαυστική έξοδος για φαγητό είναι να ζητήσεις τον κατάλογο με τα γλυκά. Ήξερες όμως ότι η συχνή κατανάλωση ζάχαρης κάνει κακό όχι μόνο στα δόντια και τη σιλουέτα σου αλλά αυξάνει σημαντικές τις πιθανότητες να αντιμετωπίσεις προβλήματα υγείας όπως διαβήτης τύπου ΙΙ ή ακόμα και άνοια; Ήρθε λοιπόν η ώρα να αναρωτηθείς μήπως αυτή η ακαταμάχητη επιθυμία σου για κάτι γλυκό κάθε τόσο σε κάνει να υπερβάλλεις στις ποσότητες ζάχαρης που καταναλώνεις. Αν και η ποσότητα που μπορεί να μεταβολιστεί χωρίς προβλήματα από κάθε οργανισμό δεν είναι ακριβώς ίδια για τον καθένα μας, σύμφωνα με την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία, οι γυναίκες δεν θα πρέπει να τρώνε περισσότερα από 6 κουταλάκια ζάχαρη την ημέρα (λιγότερη δηλαδή από όση περιέχει ένα κουτάκι αναψυκτικό). Για τους άντρες, η ποσότητα είναι 9 κουταλάκια του γλυκού. Κι όμως, ο μέσος άνθρωπος καταναλώνει έως και 22 κουταλάκια!!!

Tip: Για να μάθεις πόσα κουταλάκια ζάχαρη έχει ένα τρόφιμο, αναζήτησε στη συσκευασία τον αριθμό που αντιστοιχεί στα γραμμάρια ζάχαρης που περιέχει και διαίρεσέ τον δια τέσσερα.

Γλυκός εθισμός

Μπορεί να μην το έχεις παρατηρήσει, αλλά όσο περισσότερο τρως ζάχαρη τόσο πιο δύσκολο είναι να αντισταθείς σε κάποιο γλυκό πειρασμό. Οι επιστήμονες συμφωνούν ότι ο εθισμός στη ζάχαρη είναι μια πραγματικότητα! Έρευνες δείχνουν ότι οι μεταβολές στη χημική ισορροπία του εγκεφάλου που προκαλούνται μετά την κατανάλωση ζάχαρης είναι παρόμοιες με αυτές που παρατηρούνται ύστερα από χρήση ναρκωτικών ουσιών. Επιπλέον, εκτιμάται ότι η τακτική κατανάλωση γλυκών οδηγεί σε εθισμό, καθώς κινητοποιούν τα κέντρα ανταπόδοσης, που οδηγεί σε συνεχώς μεγαλύτερη λαχτάρα για γλυκό.

Το θέμα δεν αφορά μόνο τροφές που είναι προφανές ότι περιέχουν ζάχαρη, όπως τα μπισκότα, οι καραμέλες και τα αναψυκτικά αλλά και επεξεργασμένα τρόφιμα που έχουν ζάχαρη χωρίς να είναι καν γλυκά (όπως το κέτσαπ και τα έτοιμα dressing για σαλάτες) και όσες περιέχουν άμυλο, το οποίο διασπάται από τον οργανισμό σε σάκχαρα, όπως και η ζάχαρη (όπως το ψωμί και τα ζυμαρικά).

Μήπως έχεις πρόβλημα με τη ζάχαρη και δεν το ξέρεις;

Ο Jacob Teitelbaum, MD, συγγραφέας του βιβλίου "Beat Sugar Addiction NOW" που ασχολείται επισταμένως με έρευνες γύρω από τον εθισμό στη ζάχαρη, κατατάσσει όσους έχουν τέτοιου είδους πρόβλημα σε τέσσερις κατηγορίες:

  • Στην πρώτη ανήκουν όσοι νιώθουν συνεχώς κουρασμένοι και αναζητούν κάτι γλυκό για να πάρουν άμεσα ενέργεια.
  • Στη δεύτερη ανήκουν εκείνοι που γίνονται ευέξαπτοι επειδή μένουν νηστικοί για πολλές ώρες και στρέφονται στα γλυκά ως ένα σνακ που θα τους τονώσει άμεσα.
  • Στην τρίτη ανήκουν όσοι συνέχεια έχουν λαχτάρα για κάτι γλυκό και
  • Στην τέταρτη ανήκουν άτομα με ορμονικές διαταραχές που αντιμετωπίζουν τη ζάχαρη ως μια ουσία που τους φτιάχνει τη διάθεση.
  •  

"Το διαρκές άγχος, η κόπωση και οι συχνές λιγούρες για γλυκό είναι όλα σημάδια εθισμού", λέει ο ειδικός. "Δεν έχει να κάνει τόσο με την ποσότητα που καταναλώνει κανείς όσο με το εάν κάποιος νιώθει άσχημα και εκδηλώνει τέτοια σημάδια εθισμού. Τότε πρέπει να βρει σε ποιον από τις τέσσερις κατηγορίες ανήκει και να κάνει κάτι γι' αυτό".

Τι μπορείς να κάνεις;

Εάν έχεις διαπιστώσει ότι όλη την ώρα ανοιγοκλείνεις τα ντουλάπια σου ψάχνοντας να βρεις κάτι γλυκό ή εάν καταφεύγεις στις σοκολάτες για να πάρεις ενέργεια, ο δρ. Teitelbaum προτείνει να αντιμετωπίσεις τον εθισμό πίνοντας περισσότερο νερό, ακολουθώντας ένα πιο ισορροπημένο διαιτολόγιο και φροντίζοντας να κοιμάσαι περισσότερο. Επίσης, επειδή όπως συμβαίνει με τους περισσότερους εθισμός, αυτό που πυροδοτεί το πρόβλημα είναι συχνά το στρες, προσπάθησε να εντοπίσεις και να αναγνωρίσεις τι είναι αυτό που το προκαλεί στη δική σου περίπτωση ώστε να το αντιμετωπίσεις. Τέλος, εάν το ζήτημα ξεκινάει από κάποιο ορμονικό πρόβλημα, συμβουλέψου το γιατρό σου.

Ιανουάριος 2017

Υποδεχόμαστε με στυλ τη νέα χρονιά!

Από το Περιοδικό

Συνεντεύξεις Τρίτη 10.10.2017

MF Mούσα: Ιρίνα Σάικ

Η Ρωσίδα καλλονή ποζάρει στο φακό του Mario Testino για την καμπάνια της Intimissimi. H Madame Figaro ρίχνει μια ματιά στο backstage και μιλά αποκλειστικά μαζί της

>