10 τροφές που διαθέτουν μερικά από τα πιο πολύτιμα διατροφικά συστατικά.
Από τη Μυρτώ Σιμιτοπούλου

Αγάρ-αγάρ

Το αγάρ-αγάρ είναι μια φυσική πηκτική ουσία από κόκκινα φύκια που φουσκώνει και γίνεται παχύρρευστη όταν έρχεται σε επαφή με το νερό. Ιδιαίτερα πλούσιο σε κόμμι, έχει ήπια καθαρτική δράση και μειώνει το αίσθημα της πείνας, γι’ αυτό και οι Ιάπωνες το χρησιμοποιούν κατά κόρον όταν θέλουν να χάσουν βάρος. 8 φορές πιο πηχτό από τη ζελατίνη και με ουδέτερη γεύση, χρησιμοποιείται σε τάρτες, μους, κρέμες και παγωτά χωρίς να γίνεται αντιληπτό (διαλύεται σε βραστό νερό - υπολόγισε 2 γρ. αγάρ-αγάρ για μισό λίτρο).

Θαλασσινό νερό

Η θαλασσοθεραπεία ωφελεί στις δερματοπάθειες και στις λεγόμενες σύγχρονες ασθένειες, όπως στρες, άγχος, αϋπνίες, πονοκέφαλους, αδυναμία συγκέντρωσης και πρόωρη γήρανση. Δώδεκα λεπτά κολύμπι είναι αρκετά για να απορροφήσει το δέρμα μας τα μεταλλικά άλατα που περιέχει το θαλασσινό νερό. Εναλλακτική: μπορείς να το βρεις σε πολλά κέντρα αισθητικής και θαλασσοθεραπείας, αλλά και σε μορφή καλλυντικού, για κατ’ οίκον θαλασσοθεραπεία. Στα Fresh Line διαθέτουν θαλασσινό αλάτι με ενυδατικά και αιθέρια έλαια σε μορφή sea salt scrub.

Μύδια

Πλούσια σε πρωτεΐνη (20 γρ. πρωτεΐνη σε 100 γρ. μύδια), ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και σελήνιο, τα μύδια περιέχουν επίσης βιταμίνες Β και Ε, απαραίτητες για την υγεία του δέρματος και του νευρικού συστήματος. Επιπλέον, είναι οικονομικά και εύκολα στο μαγείρεμα. Τα μύδια είναι χαμηλά σε βλαβερά λιπαρά, αλλά εξαιρετικά πλούσια σε ευεργετικά Ω-3 λιπαρά, που προστατεύουν από καρδιαγγειακά νοσήματα.

 

Πλάσμα Quinton

Ο Γάλλος βιολόγος Rene Quinton ανακάλυψε στο τέλος του 19ου αιώνα ότι η σύσταση του θαλασσινού νερού παρουσιάζει απίστευτες ομοιότητες με τη σύσταση του ανθρώπινου αίματος. Το πλάσμα που φέρει το όνομά του είναι ένα διάλυμα θαλασσινού νερού που έχει περισυλλεχθεί σε συγκεκριμένες συνθήκες. Χρησιμοποιείται ως τονωτικό, ενυδατικό και ως θεραπεία για πεπτικά και δερματικά προβλήματα. Είναι συσκευασμένο σε αμπούλες και μπορείς να το παραγγείλεις στην ιστοσελίδα http://www.plasmaquinton.com/.

 

Βιολογικός σολομός

Ο σολομός, είτε ο ωμός-σούσι είτε, ακόμα καλύτερα, ο βιολογικός, ελάχιστα ψημένος, αποτελεί εξαιρετική πηγή λιπαρών οξέων Ω-3. Έχει αντιφλεγμονώδεις και αντιαλλεργικές ιδιότητες και είναι ευεργετικός για την καρδιά και τα αγγεία μας.

Ταρτάρ βιολογικού σολομού (για 2 άτομα)

Ξαλμυρίζουμε 100 γρ. φύκια dulse ξεπλένοντάς τα με άφθονο νερό και τα ψιλοκόβουμε. Ανακατεύουμε τη μισή ποσότητα με 2 κουταλιές της σούπας σησαμέλεαιο, λίγο αλάτι ψιλό, το χυμό από μισό λεμόνι και 3 κουταλιές νερό, μέχρι το μείγμα να γίνει σαν αλοιφή. Κόβουμε σε μικρούς κύβους 150 γρ. φρέσκο σολομό και 150 γρ. καπνιστό σολομό. Καθαρίζουμε και ψιλοκόβουμε ένα φρέσκο κρεμμυδάκι. Σε μια σαλατιέρα ανακατεύουμε το σολομό, τα υπόλοιπα ψιλοκομμένα φύκια, το κρεμμυδάκι και ένα κλαράκι ψιλοκομμένο άνηθο. Προσθέτουμε μία κουταλιά από το μείγμα με τα φύκια, λίγο αλάτι και λίγο χυμό λεμονιού και σερβίρουμε.

 

Σκουμπρί

Πλούσιο σε Ω-3, βιταμίνη D και σε σελήνιο, το σκουμπρί συγκαταλέγεται στα πιο ευεργετικά για την υγεία ψάρια. Προτίμησε τα μικρά, ολόκληρα σκουμπριά. Όταν είναι πολύ φρέσκα, τα λέπια τους ακόμα ιριδίζουν. Η κατανάλωση λιπαρών ψαριών όπως το σκουμπρί σε εβδομαδιαία βάση συμβάλλει στη μείωση της κακής χοληστερίνης και στην πυκνότητα των οστών. Έχει επίσης διαπιστωθεί ότι προλαμβάνει καρδιαγγειακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια. Τα λιπαρά ψάρια συνίσταται να τρώγονται ψητά. Διαφορετικά είναι δύσπεπτα για τον οργανισμό. Τα κόβουμε σε φιλέτα, τα πασπαλίζουμε με αλάτι, ελαιόλαδο και μυρωδικά και τα ψήνουμε για πέντε λεπτά, έτσι ώστε η πέτσα από το ψάρι να ακουμπάει στο γκριλ.

Αχιβάδες

Περιέχουν ευεργετικά ολιγοστοιχεία, όπως ιώδιο, σελήνιο, μαγγάνιο, χαλκό, ψευδάργυρο και φώσφορο. Επιπλέον, είναι ιδιαίτερα πλούσιες σε σίδηρο (τέσσερις φορές υψηλότερη περιεκτικότητα από το μοσχαρίσιο συκώτι) και σε Ω-3. Όταν τις επιλέγεις, να προσέχεις να είναι βαριές και κλειστές. Επίσης, η σάρκα του οστρακοειδούς πρέπει να είναι κολλημένη στο κέλυφος, ώστε να κινείται με κάποιο ερέθισμα. Ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, καταπολεμούν την οστεοπόρωση και προλαμβάνουν τον καρκίνο. Τρώγονται ωμές, στον ατμό, ψητές ή σε συνδυασμό με ζυμαρικά. Οι κόκκινες, πιο ευαίσθητες από τις γκρι, πρέπει να καταναλώνονται ωμές στον τόπο περισυλλογής τους.

Γαρίδες

Με την παγκόσμια ετήσια παραγωγή να αγγίζει τα 2 εκατ. τόνους, οι γαρίδες μπορούν να θεωρηθούν ο κόκκινος χρυσός των θαλασσών. Πλούσιες σε ψευδάργυρο, ασβέστιο, σελήνιο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φτωχές σε θερμίδες (λιγότερες από 100 θερμίδες ανά 100 γρ.), ιδιαίτερα πλούσιες σε πρωτεΐνες (περίπου 20 γρ. πρωτεΐνη ανά 100 γρ.), είναι αναμφίβολα αντάξιες της φήμης που τις ακολουθεί. Έχουν αντιοξειδωτική δράση, συμβάλλουν στον καλό μεταβολισμό του σώματος και σε βοηθούν να διατηρείς γερά κόκκαλα και δόντια. Είναι προτιμότερο να τρώγονται βραστές ή ψητές, αφού έτσι μειώνεται ακόμα περισσότερο η θερμιδική τους αξία.

Φύκια

Ο οργανισμός μας έχει ανάγκη από 150 mg (μικρογραμμάρια) ιώδιο την ημέρα, τα οποία μπορούμε εύκολα να πάρουμε από αποξηραμένα φύκια, όπως τα dulse, και το μαρούλι της θάλασσας (ulva rigida). Πλούσια επίσης σε βιταμίνη Β12, τα «λαχανικά της θάλασσας» είναι μια καλή λύση για τους χορτοφάγους και όσους αποφεύγουν το κόκκινο κρέας. Ακόμη, τα φύκια παρέχουν φυσική προστασία κατά της τερηδόνας. Τα βρίσκουμε σε καταστήματα με βιολογικές τροφές.

Πλένουμε 50 γρ. φύκια dulse και 50 γρ. μαρούλι της θάλασσας. Τα στραγγίζουμε, τα κόβουμε με ένα μαχαίρι και τα ανακατεύουμε με ένα ψιλοκομμένο κρεμμυδάκι, το χυμό ενός λεμονιού, μία πρέζα αποξηραμένα αρωματικά, αλάτι και αρκετό σησαμέλαιο. Τα απολαμβάνουμε σκέτα με ψωμί ή ως συνοδευτικό στο ψάρι.

Γκρι θαλασσινό αλάτι

Είναι πλούσιο σε ολιγοστοιχεία και μεταλλικά άλατα, σε αντίθεση με το ραφιναρισμένο αλάτι, το οποίο διατηρεί μόνο το χλωριούχο νάτριο. Είναι 100% φυσικό προϊόν, πολύ πιο γευστικό από το κοινό αλάτι και κατάλληλο για όλες τις χρήσεις. Βοηθάει την πέψη, εμποδίζει τις ζυμώσεις στο στομάχι, αποτρέπει τη δυσκοιλιότητα και συντελεί στον πολλαπλασιασμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Ιανουάριος 2017

Υποδεχόμαστε με στυλ τη νέα χρονιά!

Από το Περιοδικό

Συνεντεύξεις Τρίτη 10.10.2017

MF Mούσα: Ιρίνα Σάικ

Η Ρωσίδα καλλονή ποζάρει στο φακό του Mario Testino για την καμπάνια της Intimissimi. H Madame Figaro ρίχνει μια ματιά στο backstage και μιλά αποκλειστικά μαζί της

>