Κάποιες είναι γνωστές εδώ και δεκαετίες. Κάποιες άλλες έχουν εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια. Άλλες χρειάζονται το χρόνο τους για να έχουν αποτελέσματα και άλλες βιάζονται. Ποιές όμως μας αδυνατίζουν χωρίς να ρισκάρουμε την υγεία μας; 
Περνάμε 10 χρόνια της ζωής μας κάνοντας “περικοπές” στο φαγητό, λέει μια πρόσφατη έρευνα. Αρχίζουμε να κάνουμε δίαιτα στα 18 και σταματάμε στα 70, αφού έχουμε δοκιμάσει περίπου 104 διαφορετικές μεθόδους αδυνατίσματος. Το αποτέλεσμα δεν είναι και τόσο συναρπαστικό: μία γυναίκα στις τέσσερις δεν καταφέρνει να χάσει γραμμάριο, το 41% νιώθει ότι κάνει συνέχεια δίαιτα, ενώ το 59% γνωρίζει ότι δεν θα αποκτήσει ποτέ τη σιλουέτα που θα ήθελε. Τι ακριβώς συμβαίνει; Το πιθανότερο είναι ότι επιλέγουμε λάθος δίαιτα. Μας δελεάζουν τα προγράμματα που υπόσχονται να μας μετατρέψουν σε Ζιζέλ, αλλά τελικά δεν καταφέρνουμε να τα ακολουθήσουμε, γιατί δεν είναι προσαρμοσμένα στα προσωπικά μας γούστα και στο δικό μας τρόπο ζωής. Έτσι τα παρατάμε πολύ πριν φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Το πρώτο βήμα λοιπόν για να χάσουμε μια για πάντα τα κιλά που θέλουμε, είναι να βρούμε το κατάλληλο πρόγραμμα διατροφής.
1. Η δίαιτα της ζώνης
Πώς λειτουργεί: Βασίζεται στην ορμονική ισορροπία μέσω του ελέγχου της ινσουλίνης. Το κάθε γεύμα πρέπει να αποτελείται από 40% πρωτεΐνες, 30% υδατάνθρακες και 30% λιπαρά, ποσοστά που -σύμφωνα με τον εμπνευστή της δίαιτας Barry Sears- κάνουν το σώμα να εκκρίνει τα ιδανικά επίπεδα ινσουλίνης. Με αυτή τη διαίρεση, επίσης, μειώνεται το αίσθημα της πείνας και επιτυγχάνεται η απώλεια βάρους.
Ιδανική για: Όσους ασχολούνται με τα σπορ, καθώς ευνοεί την απώλεια λίπους και όχι μυικής μάζας.
Ενδεικτικό μενού:
Πρωινό: Μια φέτα ψωμί ολικής αλέσεως με 60 γραμ. προσούτο και τυρί ή μια ομελέτα.
Μεσημεριανό: Ψητό κοτόπουλο με σαλάτα ή ένα ρηχό πιάτο ζυμαρικά με μύδια.
Βραδινό: Ψητό ψάρι ή κοτόπουλο με σαλάτα ή ένα κομμάτι σπανακόπιτα.
Σνακ: Ένα μικρό muffin, ή ένα φρούτο, ή ένα τσάι με 2 μπισκότα ολικής, ή 20 γραμ. παρμεζάνα με 2 κράκερ ολικής αλέσεως.
Υπόσχεση: Απώλεια 2-3 κιλών την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής.
Μειονεκτήματα: Πρέπει να τηρείς αυστηρό ωράριο γευμάτων και να μην παραβείς ποτέ τον κανόνα 40-30-30. Δηλαδή, θα πρέπει να μετράς όχι μόνο τις θερμίδες, αλλά και τη σύσταση των τροφίμων σε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λιπαρά και βάσει αυτού να υπολογίζεις το περιεχόμενο των γευμάτων σου. Κυρίως, όμως, η μεγάλη πρόσληψη πρωτεΐνης μπορεί να προκαλέσει αύξηση του ουρικού οξέως, που βλάπτει το ήπαρ και τα νεφρά.
Η ετυμηγορία: Είναι μια δίαιτα που μπορείς να ακολουθήσεις σε κάποιες εξαιρετικές περιπτώσεις, στις οποίες θέλεις να χάσεις άμεσα κιλά. Το γεγονός ότι πρέπει να κάνεις προσθαφαιρέσεις σε κάθε γεύμα ή να ανατρέχεις συνέχεια σε κάποιο θερμιδομετρητή, πιθανόν να σε κουράσει. Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για διατροφικό πλάνο που θα ακολουθήσεις εφ’ όρου ζωής.
Αποτελεσματικότητα: 9/10
Πείνα: 7/10
Για περισσότερες πληροφορίες: www.zonediet.com
2. Η δίαιτα Άτκινς
Πώς λειτουργεί: Περιορίζει στο ελάχιστο τους υδατάνθρακες –μόλις 20 γραμμάρια ημερησίως, ποσότητα ίση με μια μεγάλη φέτα ψωμί– με σκοπό να “εκβιάσει” τον οργανισμό να χρησιμοποιήσει ως πρωταρχική πηγή ενέργειας τα αποθέματα λίπους. Επιπλέον, η αυξημένη λήψη πρωτεϊνών και λίπους καθυστερεί τη διαδικασία της πέψης, με αποτέλεσμα να μειώνεται η όρεξη για φαγητό και επομένως η θερμιδική κατανάλωση.
Ιδανική για: Τους κρεατοφάγους και όσους χρειάζονται αρκετά μεγάλη ποσότητα φαγητού για να χορτάσουν. Επιπλέον, σύμφωνα με μια πρόσφατη αμερικάνικη έρευνα, η Άτκινς είναι ιδανική για τις γυναίκες στην εμμηνόπαυση.
Ενδεικτικό μενού:
Πρωινό: Ομελέτα ή σολομό με cream cheese, ή τυρί με δύο κράκερ.
Μεσημεριανό: Τόνο σε κονσέρβα με λίγη χωριάτικη, ή cheeseburger με λίγη σαλάτα, ή Ceasar's με κοτόπουλο.
Βραδινό: Σκαλοπίνια με σπανάκι, ή μπριζόλα με σαλάτα, ή κοτολέτες με μπρόκολο, ή χάμπουργκερ με λάχανο.
Σνακ: 10-20 ελιές, ή γρανίτα καφέ, ή μια φέτα ψωμί με φιλαδέλφεια.
Η υπόσχεση: Απώλεια μέχρι και 4 κιλών σε μια εβδομάδα.
Μειονεκτήματα: Πρώτα απ’ όλα το κακό προηγούμενο: η δίαιτα Άτκινς δημιουργήθηκε από τον Dr Atkins, ο οποίος την ακολουθούσε, αλλά ζύγιζε 180 κιλά και πέθανε από καρδιοαγγειακά προβλήματα. Η μακροχρόνια χρήση αυξάνει τη χοληστερίνη, ενώ στερεί από τον οργανισμό πολύτιμες βιταμίνες, αλλά και φυτικές ίνες, προκαλώντας έτσι δυσλειτουργία του εντέρου.
Η ετυμηγορία: Δεν θα νιώσεις ότι κάνεις δίαιτα, αφού θα τρως κρέατα, τυριά, μπέικον, αβγά, ξηρούς καρπούς και παρόλα αυτά θα χάνεις βάρος. Γενικά, δεν θα βλάψεις την υγεία σου κάνοντάς την 1 με 2 εβδομάδες, αρκεί να λάβεις σοβαρά υπόψη σου τα μειονεκτήματά της και να μην την κάνεις τρόπο ζωής.
Αποτελεσματικότητα: 9/10
Πείνα: 10/10
Για περισσότερες πληροφορίες: www.atkins.com
3. Η δίαιτα South Beach
Πώς λειτουργεί: Χωρίζει τα λίπη και τους υδατάνθρακες σε καλούς και κακούς. Η δίαιτα που δημιουργήθηκε από τον Αμερικανό καρδιολόγο Arthur Agatston, τις δύο πρώτες εβδομάδες είναι γεμάτη με λιπαρά και ζωικές πρωτεΐνες και δεν περιέχει καθόλου κακούς υδατάνθρακες (ψωμιά, ζυμαρικά, πατάτες, φρούτα, αλκοόλ και ζάχαρη), με σκοπό να κάνει τον οργανισμό να αντιστρέψει την ενδεχόμενη ανικανότητά του να επεξεργαστεί σωστά τα σάκχαρα και τα άμυλα.
Ιδανική για: Όσους προτιμούν να ακολουθήσουν σταδιακά ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής και τους καρδιοπαθείς.
Ενδεικτικό μενού:
Πρωινό: Μια ομελέτα ή ένας χυμός λαχανικών.
Μεσημεριανό: Σαλάτα λαχανικών με γαρίδες ή στήθος κοτόπουλου ή μοσχάρι (μπούτι) με φασολάκια.
Βραδινό: Σολωμός με σπαράγγια, άπαχο μπιφτέκι βοδινού με λάχανο.
Σνακ: Μια χούφτα φυστίκια Αιγίνης, ή μοτσαρέλα, ή μια γρανίτα, ή ένα ζελέ, αρκεί να μην ξεπερνούν τις 75 θερμίδες. Τα σνακ μάλιστα είναι υποχρεωτικά ως δεκατιανό, το απόγευμα ή ως επιδόρπιο το βράδυ, είτε πεινάς είτε όχι.
Η υπόσχεση: Απώλεια 4-6 κιλών τις 14 πρώτες μέρες.
Μειονεκτήματα: Η δίαιτα χωρίζεται σε τρεις φάσεις, η πρώτη από τις οποίες –οι 14 πρώτες μέρες δηλαδή- είναι πολύ αυστηρή και δεν σηκώνει ατασθαλίες. Αν έπειτα από αυτή τη φάση βαρεθείς τις πολλές πρωτεΐνες και βάλεις απότομα στη διατροφή σου τους “κακούς” υδατάνθρακες, το πιθανότερο είναι ότι θα πάρεις άμεσα αρκετά από τα κιλά που έχασες. Και θα πρέπει επίσης να είσαι προετοιμασμένη ότι το πρωί δεν θα ξέρεις τι να φας, αφού σ’ αυτό παίρνουμε τους περισσότερους υδατάνθρακες.
Η ετυμηγορία: Η συγκεκριμένη δίαιτα στηρίζεται στο γλυκαιμικό δείκτη και αυτό -ανάμεσα σε άλλα- σημαίνει ότι δεν έχει σημασία η ποσότητα, αλλά η ποιότητα των τροφών. Δηλαδή, δεν θα πεινάς επειδή θα τρως όση ποσότητα θέλεις, απλώς θα καταναλώνεις λιγότερες “επικίνδυνες τροφές”. Επίσης, θα μάθεις να τρως 6 γεύματα την ημέρα, κάτι που προτείνουν όλοι οι διαιτολόγοι, διατηρώντας έτσι σταθερά τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα.
Αποτελεσματικότητα: 9/10
Πείνα: 9/10
Για περισσότερες πληροφορίες: www.southbeachdiet.com
4. Η δίαιτα Ωμέγα
Πώς λειτουργεί: Αντικαθιστά τα βλαβερά λίπη, δηλαδή τα trans λιπαρά οξέα και τα κορεσμένα που βρίσκονται στο κρέας, στα γαλακτοκομικά και σε κάποια τροπικά λάδια, με τα ωφέλιμα, δηλαδή το ελαιόλαδο. Η δίαιτα Ωμέγα, που έχει τις ρίζες της στην αρχαία κρητική διατροφή και δημιουργήθηκε από την Ελληνοαμερικανίδα Dr Artemis Simopoulos, βασίζεται στην κατανάλωση ωμέγα 3 λιπαρών οξέων που ο οργανισμός μας δεν μπορεί να παράγει μόνος του, φρούτων, λαχανικών και οσπρίων.
Ιδανική για: Όσους δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς υδατάνθρακες, για ολόκληρη την οικογένεια και για όσους θέλουν να υιοθετήσουν ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής
Ενδεικτικό μενού:
Πρωινό: Γάλα με χαμηλά λιπαρά, ψωμί ολικής αλέσεως, μέλι.
Μεσημεριανό: Φακές ή φασολάδα, ή ψητό κοτόπουλο με λαχανικά, ή χωριάτικη.
Βραδινό: Σολωμός με λαχανικά ή τονοσαλάτα.
Σνακ: Καρύδια, λιναρόσποροι, 2-3 φρούτα ημερησίως, γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά.
Η υπόσχεση: Απώλεια ενός με δύο κιλών την εβδομάδα
Μειονεκτήματα: Καθώς δεν πρόκειται για δίαιτα με την αυστηρή έννοια του όρου, για να έχει αποτελέσματα πρέπει να συνδυάζεται με τακτική σωματική άσκηση. Επίσης, απαιτεί να ακολουθείς τις αρχές της πιστά και αυτό σημαίνει ότι απαγορεύονται τα γλυκά, τα αναψυκτικά, και το αλκοόλ, εκτός από το κρασί.
Η ετυμηγορία: Η δίαιτα Ωμέγα περιλαμβάνει όλα εκείνα τα φαγητά που τρώγαμε στη μαμά μας, αλλά αρκετά πιο ελαφριά. Είναι υγιεινή και ευνοεί την αργή και σταθερή απώλεια λίπους και όχι νερού.
Αποτελεσματικότητα: 6/10
Πείνα: 7/10
Για περισσότερες πληροφορίες: The Omega diet: www.amazon.co.uk. 
 

Δημοφιλέστερα άρθρα

  1. Ζώδια: Εβδομαδιαίες προβλέψεις Ζώδια: Εβδομαδιαίες προβλέψεις
  2. Πώς ήταν η Cindy Crawford όταν ήταν στην ηλικία της κόρης της, Kaia; Πώς ήταν η Cindy Crawford όταν ήταν στην ηλικία της κόρης της, Kaia;
  3. Φθινόπωρο/Χειμώνας 2017 | Οι ωραιότερες τσάντες της σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2017 | Οι ωραιότερες τσάντες της σεζόν
  4. Χειμώνας 2018: Έτσι συνδυάζεται το μάξι φόρεμα τώρα Χειμώνας 2018: Έτσι συνδυάζεται το μάξι φόρεμα τώρα
  5. To outfit με λίγα κομμάτια που η Sienna Miller φορά και ξανά φορά To outfit με λίγα κομμάτια που η Sienna Miller φορά και ξανά φορά
  6. Η οργάνωση ξεκινά από το σπίτι | Δέκα βήματα για να το πετύχεις Η οργάνωση ξεκινά από το σπίτι | Δέκα βήματα για να το πετύχεις
  7. H βασίλισσα Letizia λέει "ναι" στο φλοράλ το χειμώνα H βασίλισσα Letizia λέει "ναι" στο φλοράλ το χειμώνα
  8. Αυτό το παλτό είναι το fashion κομμάτι που βλέπουμε παντού στο Instagram Αυτό το παλτό είναι το fashion κομμάτι που βλέπουμε παντού στο Instagram
  9. O Karl Lagerfeld σχεδίασε το χριστουγεννιάτικο δέντρο του Claridge's O Karl Lagerfeld σχεδίασε το χριστουγεννιάτικο δέντρο του Claridge's
  10. Η Kate Middleton φόρεσε το κολιέ από πέρλες της βασίλισσας που είχε φορέσει και η Diana Η Kate Middleton φόρεσε το κολιέ από πέρλες της βασίλισσας που είχε φορέσει και η Diana
  11. H Michelle Dockery έκανε τον ωραιότερο συνδυασμό χρωμάτων που είδαμε τελευταία H Michelle Dockery έκανε τον ωραιότερο συνδυασμό χρωμάτων που είδαμε τελευταία
  12. After work: 5 τρόποι για να χαλαρώσεις άμεσα μετά τη δουλειά After work: 5 τρόποι για να χαλαρώσεις άμεσα μετά τη δουλειά
  13. Victoria's Secret Fashion Show '17: Όλα όσα συνέβησαν στη λαμπερή βραδιά Victoria's Secret Fashion Show '17: Όλα όσα συνέβησαν στη λαμπερή βραδιά
  14. Katy Perry-Gigi Hadid: Γιατί δε θα συμμετάσχουν στο show της Victoria's Secret; Katy Perry-Gigi Hadid: Γιατί δε θα συμμετάσχουν στο show της Victoria's Secret;

Ιανουάριος 2017

Υποδεχόμαστε με στυλ τη νέα χρονιά!

Από το Περιοδικό

Συνεντεύξεις Τρίτη 10.10.2017

MF Mούσα: Ιρίνα Σάικ

Η Ρωσίδα καλλονή ποζάρει στο φακό του Mario Testino για την καμπάνια της Intimissimi. H Madame Figaro ρίχνει μια ματιά στο backstage και μιλά αποκλειστικά μαζί της

>