Στο μυαλό σου η αφυδάτωση είναι συνδεδεμένη με παραλίες, καύσωνα και καλοκαιρινές διακοπές ; Κι όμως, μπορεί να σου συμβεί και το χειμώνα! Πόσο νερό χρειάζεσαι το χειμώνα τελικά;

Mπορεί να μην ιδρώνεις όσο το καλοκαίρι, όμως ο οργανισμός σου το χειμώνα κινδυνεύει εξίσου από αφυδάτωση. (Ξέρεις τι είναι αυτός ο λευκός "καπνός" που βγαίνει από το στόμα σου όταν μιλάς ή εκπνέεις στο κρύο; Είναι νερό που εξατμίζεται!)

Tα θηλαστικά διαθέτουν ένα μηχανισμό επιβίωσης που συστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία όταν κάνει κρύο, προκειμένου να διατηρηθεί σταθερή η θερμοκρασία του σώματος. Αυτό προκαλεί αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Για να τη μειώσουν, τα νεφρά κινητοποιούν την παραγωγή μεγαλύτερης ποσότητας ούρων. Αποτέλεσμα; Λιγότερο αίμα στις φλέβες και τις αρτηρίες και περισσότερες επισκέψεις στην τουαλέτα!

Γιατί δε θέλεις να πάθεις αφυδάτωση

Είτε κάνει καύσωνα είτε ρίχνει χιόνι, η αφυδάτωση είναι μια δυσάρεστη κατάσταση που μπορεί να προκαλέσει εξάντληση, πόνους, κράμπες, έλλειψη συντονισμού και σοβαρές καταστάσεις, όπως εγκεφαλικό. Επιπλέον, όταν είσαι αφυδατωμένη, είσαι πιο ευάλωτη στους ιούς που προκαλούν γρίπη και κρυολόγημα.

Τέλος, ο καλά ενυδατωμένος οργανισμός μεταβολίζει καλύτερα το λίπος για να το χρησιμοποιήσει ως ενέργεια και ελέγχει πιο αποτελεσματικά την όρεξη.

Πώς να εξασφαλίσεις περισσότερο νερό

 

Διάβασε περισσότερα στο Shape.gr