top article

Μπορεί τα McDonalds να επινόησαν τη φράση "happy meal", αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, έχει αισθανθεί ποτε΄κανείς πραγματικά ευτυχισμένος μετά από ένα τεράστιο γεύμα αποτελούμενο από επεξεργασμένα, τηγανιτά φαγητά; Η απάντηση είναι όχι. Και σίγουρα, η δυσάρεστη δυσπεψία και οι τύψεις που ακολουθούν αναπόφευκτα αυτό το "χαρούμενο γεύμα" αρκούν για να αναζητήσεις αλλού την ευτυχία.

Σύμφωνα, ωστόσο, με τη διατροφολόγο Fiona Tuck, συγγραφέα του The Forensic Nutritionist, το "χαρούμενο γεύμα" υπάρχει στην πραγματικότητα, καθώς συγκεκριμένες τροφές μπορούν να ενισχύσουν τη διάθεσή σου και αν δώσουν την εντολή στον εγκέφαλο που σε κάνει να χαμογελάς. Στον αντίποδα, υπάρχουν και τροφές που υποσκάπτουν την καλή σου διάθεση.

Ποιες είναι λοιπόν οι τροφές που μας κάνουν να νιώθουμε ευτυχισμένοι; "Όσπρια, καρύδια, σπόροι, καλά λιπαρά όπως τα λιπαρά ψάρια και το αβοκάντο, ο λιναρόσπορος και ο σολομός, καθώς επίσης η γαλοπούλα και οι μπανάνες συγκαταλέγονται στα τρόφιμα που βοηθούν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου και ανεβάζουν τη διάθεση. Η κατανάλωση φρέσκων τροφών πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά είναι σημαντική για την παροχή θρεπτικών ουσιών στο σώμα για για να διατηρήσει υγιείς τους νευροδιαβιβαστές και το νευρικό σύστημα. Όταν αρχίζουμε να έχουμε έλλειψη σε θρεπτικά συστατικά και κυρίως σε βιταμίνη Β12, Β6, φυλλικό οξύ, σίδηρο, τρυπτοφάνη και βιταμίνη D μπορεί να επηρεαστεί η διάθεσή μας" εξηγεί η ειδικός.

Τι να φας για τη βέλτιστη ευτυχία

Όσπρια, όπως φακές ή ρεβίθια, που περιέχουν φυλλικό οξύ και σίδηρο που βοηθούν στην τόνωση της διάθεσης.

Σολομό που περιέχει τα απαραίτητα λίπη για την υγεία του εγκεφάλου και επίσης το αμινοξύ τρυπτοφάνη που απαιτείται για την παραγωγή σεροτονίνης, την ορμόνη της ευτυχίας.

Μπανάνες που περιέχουν βιταμίνες Β και τρυπτοφάνη και ενισχύουν τη διάθεση.

Ξηροί καρποί, ιδιαίτερα καρύδια, και σπόροι για μέταλλα και καλά λίπη.

Αυγά τα οποία περιέχουν πρωτεΐνες και αποτελούν σημαντική πηγή χολίνης, η οποία είναι το κλειδί για τη λειτουργία του υγιούς νευροδιαβιβαστή και τη λειτουργία της κυτταρικής μεμβράνης.

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες όπως οι ολικές σπόροι, η βρώμη και το καστανό ρύζι βοηθούν στη ρύθμιση της γλυκόζης του αίματος, η οποία είναι σημαντική για την υγιή λειτουργία του εγκεφάλου και τη γνωστική υγεία. Οι υδατάνθρακες βοηθούν στο να έχεις καλή  διάθεση και αυξημένη πνευματική εγρήγορση.

Όπως όμως υπάρχουν τρόφιμα που μας κάνουν να αισθανόμαστε χαρούμενοι, υπάρχουν και κάποια που έχουν ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα. Τρόφιμα όπως η ζάχαρη, τα trans λιπαρά και το αλκοόλ μπορεί να καταστρέψουν τις θρεπτικές ουσίες στον οργανισμό που μπορούν να επηρεάσουν τη διάθεση. Για παράδειγμα, ο καφές και το τσάι μπορούν να εμποδίσουν την απορρόφηση σιδήρου ενώ το αλκοόλ είναι μια φυσική καταπιεστική ουσία. Τα υψηλά επεξεργασμένα τρόφιμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε trans λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη δρουν αντίθετα της καλής διάθεσης. 

Κεντρική φωτογραφία: @lumaledine

Ιανουάριος 2017

Υποδεχόμαστε με στυλ τη νέα χρονιά!

Από το Περιοδικό

Συνεντεύξεις Τρίτη 10.10.2017

MF Mούσα: Ιρίνα Σάικ

Η Ρωσίδα καλλονή ποζάρει στο φακό του Mario Testino για την καμπάνια της Intimissimi. H Madame Figaro ρίχνει μια ματιά στο backstage και μιλά αποκλειστικά μαζί της

>