top article

Ποτέ άλλοτε το ροζέ κρασί δεν είχε βρεθεί στην κορυφή των προτιμήσεων μας όσο είναι σήμερα, γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο Instagram.  Μία από τις διαπιστώσεις που έγιναν στο rosé masterclass που πραγματοποιήθηκε στο Vinisud 2017 στο Montpellier, είναι ότι τα social media βοήθησαν το ροζέ κρασί να αποκτήσει δόξα και φήμη.

Ο ενθουσιασμός για το ροζέ κρασί ήταν τόσο έντονος που το καλοκαίρι του 2014, όταν ξεκίνησε να παρουσιάζει έλλειψη, άρχισαν να το επανεκτιμούν στα Hamptons. Μόνο το 2013, καταναλώθηκαν στις ΗΠΑ 279.4 εκατομμύρια λίτρα ροζέ κρασιού (η δεύτερη μεγαλύτερη κατανάλωση μετά τη Γαλλία που κατέχει την πρωτιά). Τα τελευταία τέσσερα χρόνια  τα νούμερα έχουν αυξηθεί ακόμα περισσότερο, με τις πωλήσεις του ροζέ να αγγίζουν το 125% μόνο τον τελευταίο χρόνο. Αυτή η υστερία δεν θα είχε προκύψει χωρίς το Internet, και κυρίως το Instagram.  

"Η Αμερική έχει τους περισσότερους χρήστες στο Instagram, με τη Ρωσία να ακολουθεί. Υπάρχουν πάνω από 60 εκατομμύρια users στις ΗΠΑ και μοιράζονται αυτές τις εικόνες" σχολίασε η Sarah Abbott MW, μία από τους συντονιστές του Masterclass, δείχνοντας φωτογραφίες με μπουκάλια ροζέ κρασιού σε πισίνες, τραπέζια με φαγητό, και σε άλλα ειδυλλιακά σκηνικά. "Το γαλλικό κρασί έχει ένα πλεονέκτημα στα social media, καθώς όλοι χρησιμοποιούν το hashtag rosé, με το ροζέ να γίνεται συνώνυμο του στυλ, όπως η σαμπάνια έγινε γνωστή ως αφρώδες".

Η εμμονή μας με το ροζέ κρασί οφείλεται στο Instagram
@drewbarrymore

 

Το ροζέ κρασί άρχισε να αποκτά περισσότερη φήμη στα έλη της δεκαετίας του '90 και στις αρχές του '00 όταν τα ταξιδιωτικά περιοδικά άρχισαν να φωτογραφίζουν διασημότητες που απολάμβαναν το ροζέ κρασί τους ενώ έκαναν διακοπές σε πολυτελή θέρετρα του γαλλικού νότου. Το 2010 το Instagram έκανε την εμφάνισή του και μέσα σε μερικά χρόνια η εν λόγω πλατφόρμα κατάφερε να δώσει άλλη οπτική στην αισθητική, φέρνοντας νέες τάσεις και αναδιαμορφώνοντας τα πρότυπα που υπήρχαν μέχρι στιγμής.

Μέσα στις τόσες αλλαγές όμως, αυτό που παρέμεινε σταθερό στο social medium είναι η ανάγκη για όμορφες εικόνες, που έχουν κάτι ωραίο να δείξουν. Ξαφνικά, η φωτογένεια κατέλαβε τα πάντα, και το ροζέ μοιάζει να κερδίζει στον αγώνα του κόκκινου και του χλωμού, λευκού κρασιού. Σε όλο αυτό βέβαια φαίνεται ότι συνέβαλλε και το "Millennian Pink” – η απόχρωση που σάρωσε τον κόσμο του ντιζάιν, από εστιατόρια μέχρι διαφημιστικές καμπάνιες. Το χρώμα του ροζέ ενέπνευσε και τις Erica Blumenthal και Nikki Huganir, fashion editor και graphic designer αντίστοιχα, να ξεκινήσουν το @YesWayRosé το 2013, έναν λογαριασμό στο Instagram αφιερωμένο σε οτιδήποτε ροζέ.

Στην προ-Instagram εποχή, το ροζέ ήταν απλά ένα κρασί που λίγοι επέλεγαν και οι περισσότεροι έβρισκαν (αδίκως) αδιάφορο. Τώρα, το ροζέ κρασί είναι πιο δημοφιλές από ποτέ, με την αγορά να αναζητά συνεχώς τρόπους να το αξιοποιήσει ακόμα περισσότερο και να δώσει πιο πολύ υλικό για τα social media (βλέπε frosé). 

gaiarose
Το όνομα του νέου ροζέ της Gaia Wines παραπέμπει στην σύντομη εκχύλιση του Αγιωργίτικου για 4-6 ώρες και είναι όσο φωτογενές θέλεις.

 

Πηγές: Meininger's Wine Business International, Thrillist

Κεντρική φωτογραφία​: @YesWayRose

Ιανουάριος 2017

Υποδεχόμαστε με στυλ τη νέα χρονιά!

Από το Περιοδικό

Συνεντεύξεις Τρίτη 10.10.2017

MF Mούσα: Ιρίνα Σάικ

Η Ρωσίδα καλλονή ποζάρει στο φακό του Mario Testino για την καμπάνια της Intimissimi. H Madame Figaro ρίχνει μια ματιά στο backstage και μιλά αποκλειστικά μαζί της

>