Στην καρδιά της χώρας, ένα αρχοντικό του 18ου αιώνα μετατρέπεται σε σύγχρονη κατοικία χάρη σε μία εμπνευσμένη ανακαίνιση που συνδυάζει μαροκινά παραδοσιακά στοιχεία, στυλ από άλλους τόπους και νέες ιδέες. Επιμέλεια Μυρτώ Σιμιτοπούλου.

Η μεδίνα της Φεζ, την παλιά πόλη που η Ουνέσκο έχει ανακηρύξει Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς, επέλεξε ο Stephen di Renza για τόπο μόνιμης κατοικίας. Σε αυτή την πόλη-λαβύρινθο -όπου μόνο οι αυτόχθονες και μερικοί πολύ καλά μυημένοι καταφέρνουν να προσανατολιστούν- πίσω από μια βαριά ξύλινη πόρτα κρύβεται ένα κόσμημα μαυριτανικής αρχιτεκτονικής, το Ριάντ 9. Κατασκευάστηκε το 18o αιώνα και ξεχωρίζει για τις διαστάσεις και για τη θέση του. Είναι το ψηλότερο ριάντ, όπως συνηθίζουν να ονομάζουν τα αρχοντικά της περιοχής, με εκπληκτική θέα στα μεσαιωνικά τείχη.
Ο
Stephen, καλλιτεχνικός διευθυντής στο επάγγελμα, ήξερε από τη στιγμή που το αντίκρισε για πρώτη φορά ότι έπρεπε να το κάνει δικό του και έβαλε στο μυαλό του ένα στόχο: να το ανακαινίσει με απόλυτο σεβασμό στο αυθεντικό παραδοσιακό του ύφος. Μωσαϊκά, ψηφίδες, περίτεχνα γύψινα και πολύχρωμα ξυλόγλυπτα, όλα τα στοιχεία της παραδοσιακής μαροκινής γοητείας διατηρήθηκαν μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια.
Η
εσωτερική διακόσμηση φανερώνει το λεπτό γούστο του Stephen και το πάθος του για τα ταξίδια. Κομμάτια ρετρό, vintage και κλασικά συνυπάρχουν σε όλα τα δωμάτια, ενώ γαλλικές και εγγλέζικες αντίκες συνδυάζονται με παραδοσιακά μαροκινά και ασιατικά έπιπλα. Ένα μοναδικό δείγμα μείξης στυλ και εποχών.

ΛΕΖΑΝΤΕΣ

Photo 1

Κάτω από τον καταγάλανο ουρανό, η πλακόστρωτη βεράντα εκτελεί χρέη σαλονιού. Επάνω στους καναπέδες, κεντητό ριχτάρι από το Ραμπάτ, χαρακτηριστικό μαξιλάρι της Φεζ και ριγέ βερβέρικο κάλυμμα. Στο σιδερένιο τραπέζι, ζωγραφιστό μπολ του Βιετναμέζου καλλιτέχνη Troung Tan, μαροκινό πιάτο και βάζο αρτ νουβό. Στο δάπεδο, βερβέρικο χαλί του 1950.

Photo 2

Πανδαισία χρωμάτων στην εσωτερική αυλή, έξοχο παράδειγμα της παραδοσιακής μαροκινής διακόσμησης. Επάνω από την πηγή, σκαλιστό γύψινο πλαίσιο με την τεχνική του tagguebat. Οι ψηφίδες στο κάτω μέρος σχηματίζουν ένα μοτίβο με λουλούδια, το περίφημο torik. Ασημένια εγγλέζικα κηροπήγια (1940).

Photo 3

Το ντιβάνι στο μικρό σαλόνι είναι πιστό αντίγραφο παλιάς ντιβανοκασέλας. Το στολίζουν δύο δερμάτινα μαξιλάρια σε έντονο πορτοκαλί χρώμα και ένα κεντητό σάλι από το Ραμπάτ. Στον τοίχο, μαροκινά σκεύη αλλά και πρωτότυπα σχέδια που ο Stephen σχεδίασε για το Habitat.

Photo 4

Η μοναδικής ομορφιάς ξυλόγλυπτη οροφή μοιάζει να αγκαλιάζει την εσωτερική γέφυρα. Στον τοίχο κρέμεται ένα εντυπωσιακό χρυσοκέντητο καφτάνι του 1900.

Photo 5

Διαφορετικά στυλ συνθέτουν ένα μοναδικό αποτέλεσμα στο κυρίως υπνοδωμάτιο. Στα πόδια του κρεβατιού μια σειρά σκαμπό με αποθηκευτικό χώρο από το Βιετνάμ, ενώ τον τοίχο επάνω από το κεφαλάρι κοσμούν δύο πίνακες από φλοιό δέντρου από την Πολυνησία. Κλινοσκεπάσματα σχεδιασμένα από τον Stephen για το Habitat και χαρακτηριστική βερβέρικη κουβέρτα. Γλυπτό του James Matison. Ανάμεσα στις δύο ακαζού πολυθρόνες Louis XV έχει τοποθετηθεί μια μαροκινή ντουλάπα. Η κινέζικη επιτοίχια μπορντούρα αναδεικνύει το αυθεντικό ψηφιδωτό του δαπέδου.

Photo 6

Μία ασυνήθιστη γωνιά στο μπάνιο: Κλασικές καρέκλες κουρείου από το Μαρόκο πλαισιώνουν το τραπεζάκι από γαλλική πορσελάνη. Επάνω στο τραπεζάκι, κεφάλι, χέρι και κουτί του 1940 από την Αγγλία και ανεμιστήρας του 1930 αγορασμένος από παλαιοπωλείο της Σαγκάης. Στον τοίχο, μαροκινός καθρέφτης βενετσιάνικου στυλ.

Photo 7

Η θέα στην παλιά πόλη της Φεζ κόβει την ανάσα. Στον ορίζοντα η οροσειρά του Άτλαντα. Τραπέζι και πτυσσόμενες καρέκλες του 1900, γαλλικό σερβίτσιο του 1950, ενώ από την οροφή κρέμονται πήλινα μαροκινά βάζα.

Ιανουάριος 2017

Υποδεχόμαστε με στυλ τη νέα χρονιά!

Από το Περιοδικό

Συνεντεύξεις Τρίτη 10.10.2017

MF Mούσα: Ιρίνα Σάικ

Η Ρωσίδα καλλονή ποζάρει στο φακό του Mario Testino για την καμπάνια της Intimissimi. H Madame Figaro ρίχνει μια ματιά στο backstage και μιλά αποκλειστικά μαζί της

>