Ένα από τα διασημότερα μοντέλα της δεκαετίας του ’90 και πρόσωπο της
Estee Lauder, η Κάρολιν Μέρφι, εξαφανίστηκε από τον λαμπερό κόσμο της μόδας στο απόγειο της καριέρας της. Επιστρέφει μία δεκαετία αργότερα για να αναμετρηθεί με τις «καινούργιες» του modeling και φυσικά να νικήσει. Απο την Isabelle Girard.

Η Κάρολιν Μέρφι είναι ένα κλασικό «all American girl». Γεννήθηκε το 1973 στο Walton Beach της Φλόριντα, από πατέρα πιλότο της πολεμικής αεροπορίας και μητέρα νοικοκυρά. Δύσκολα μπορείς να τη φανταστείς μικρή, αλλά, όπως και η ίδια επιβεβαιώνει, ήταν ένα αγρίμι, ένα υπερκινητικό αγοροκόριτσο: έκανε όλη μέρα σερφ, γέμιζε τα γόνατά της με γρατζουνιές προσπαθώντας να σκαρφαλώσει στα δέντρα και έσπαγε τα πλευρά της παίζοντας ποδόσφαιρο με τον μεγάλο της αδερφό. «Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο η μητέρα μου με έγραψε σε ένα πρακτορείο μοντέλων μόλις έκλεισα τα 16. Για να γίνω λίγο πιο κορίτσι. Εγώ ως τότε ένιωθα περισσότερο σαν αγόρι, και όταν είδα τις πρώτες μου δημοσιευμένες φωτογραφίες σάστισα, σχεδόν ενοχλήθηκα από τη διαπίστωση ότι μπορούσα να είμαι τόσο θηλυκή». Τότε, κανείς δεν περίμενε ότι η Κάρολιν θα γινόταν ένα από τα ονόματα που σημάδεψαν τη χρυσή εποχή των super models των 90s, λίγο μετά τη Λίντα Ευανγκελίστα, τη Σίντι Κρόφορντ και τη Στέφανι Σέιμουρ.

Από τον Χέμινγουεϊ στα εξώφυλλα περιοδικών.

Παράλληλα με τα πρώτα κάστινγκ, η έφηβη Κάρολιν γράφεται στο Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια για να παρακολουθήσει μαθήματα αμερικανικής λογοτεχνίας. «Είχα δύο πάθη: τον Χέμινγουεϊ και τον Στάινμπεκ. Είχα ξεκοκαλίσει όλα τους τα βιβλία». Αυτός ο παράξενος συνδυασμός αγοροκόριτσου και βιβλιοφάγου σε τέλειο αμπαλάζ, όπως και να το κάνεις, συνθέτει ένα πλάσμα σπάνιο, που ευτυχώς εντόπισε ο Μάριο Τεστίνο, ο οποίος και της έκανε τις πρώτες της φωτογραφίες για τη γαλλική Vogue, με ρούχα Dolce & Gabbana και μία παλιά Cadillac. Η Κάρολιν πόζαρε σαν άλλη Μέρλιν Μονρόε στους Αταίριαστους του Τζον Χιούστον. Ο διακεκριμένος φωτογράφος κατάλαβε από την πρώτη στιγμή τη δυναμική της νεαρής τότε Κάρολιν, που μπορούσε να ποζάρει με την ίδια άνεση ως pin-up, αλλά και ως αστή της Δυτικής Ακτής. Στο πρόσωπό της ο Τεστίνο είδε μια άξια διάδοχο των μεγάλων Αμερικανίδων top model. Η Anna Wintour, γοητευμένη κι αυτή με τη σειρά της από τη φωτογένεια, την ομορφιά, την αριστοκρατική της φινέτσα, αλλά και την τόσο προσγειωμένη συμπεριφορά της στο ελιτίστικο και σοφιστικέ σύμπαν της μόδας, ζητάει από τον διάσημο φωτογράφο Steven Meisel να τη φωτογραφίσει για το εξώφυλλο της αμερικανικής Vogue με ρούχα Max Mara και Calvin Klein.

Made in USA

Στα 18 της χρόνια, η Κάρολιν Μέρφι ψηφίζεται «Μοντέλο της τρίτης χιλιετίας». Μέσα στην αναμπουμπούλα γίνεται ιέρεια της Estée Lauder (μια συνεργασία που συνεχίζει μέχρι και σήμερα), υποδύεται την ερωμένη του Άντριεν Μπρόντι στην ταινία Liberty Heights του Μπάρι Λέβινσον, και ξαφνικά, το 1999, εξαφανίζεται. Στο απόγειο της καριέρας της αποφασίζει να ζήσει στην Κόστα Ρίκα, αφού πρώτα ξεφορτώθηκε τα πάντα – σπίτι, έπιπλα, ρούχα, γάτες! «Είχαν συμβεί πολλά μέσα σε πολύ μικρό διάστημα. Ταχύτατες εξελίξεις στη ζωή μου, που όμως αναστάτωσαν σοβαρά τις ισορροπίες μου. Έπρεπε να αλλάξω περιβάλλον», εξηγεί. Στην Κόστα Ρίκα επιστρέφει στην ανεμελιά των παιδικών της χρόνων. Ασχολείται ξανά με το σερφ, παντρεύεται τον πωλητή ιστιοσανίδων Jake Schroeder και μετατρέπεται στην πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση για ψυχανάλυση στον κόσμο της μόδας. «Κανείς δεν καταλάβαινε τι έκανα τότε» μας λέει σήμερα. «Είναι απλό. Δημιούργησα ένα όμορφο μικρό κορίτσι που το λένε Ντίλαν και σήμερα είναι 14 χρονών». Και μετά; «Μετά, ξαναμπήκα στην κούρσα. Συνειδητοποίησα ότι το μόντελινγκ μου έλειπε. Και τότε το είδα ως πραγματική δουλειά. Η γιαγιά μου είχε υπάρξει και αυτή μανεκέν, και μου έλεγε «Βλέπεις εγγόνα μου, προτίμησα να είμαι μανεκέν, παρά στενογράφος. Στην εποχή μου, η στενογραφία ήταν μονόδρομος για τα κορίτσια. Ο κόσμος της μόδας με έσωσε».

Μια δόση τρέλας

Η Κάρολιν συναντά την Χάιντι Κλουμ στο ριάλιτι Project Runway, όπου υποδέχονται νέους σχεδιαστές μόδας και ο νικητής έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει τη δουλειά του στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης. Η συνεργασία της με το κορυφαίο πρακτορείο IMG της εξασφαλίζει εξώφυλλα στα μεγαλύτερα περιοδικά μόδας (W, Harper's Bazaar, Vogue US, i-D), καθώς και στο διάσημο τεύχος με μαγιό του Sports Illustrated, ενώ συμμετέχει και στις διαφημιστικές καμπάνιες των Dolce & Gabbana, Versace και Harry Winston
Σήμερα, παραμένει πρόσωπο της Estee Lauder (μια από τις μακροβιότερες συνεργασίες στον χώρο της ομορφιάς), ενώ είναι και η νέα μούσα του γαλλικού fashion brand Paul & Joe. H Κάρολιν σε έναν κήπο γεμάτο τριαντάφυλλα και φορώντας ένα αιθέριο φόρεμα, κρατάει ένα λάστιχο ποτίσματος, όπως θα κρατούσε ένα τσιγάρο. «Μου αρέσει πολύ αυτή η καμπάνια, είναι δροσερή, χαρούμενη και πολύ προχωρημένη» λέει. Σ’ ένα τοπίο ανθισμένο, ζωντανό, που θα μπορούσε να είναι μία καινούργια βερσιόν του «Γεύματος στη Χλόη» του Έντουαρτ Μανέ αναθεωρημένη από τον Τζεφ Κουνς, το super μοντέλο επιδεικνύει τα ατελείωτα πόδια της, το ιλιγγιώδες ντεκολτέ της, σαν μία σύγχρονη Γκρέις Κέλι στο Κυνήγι του Κλέφτη - ίδια ανθισμένα και αιθέρια φορέματα, ίδιες αψεγάδιαστες ξανθές μπούκλες, ίδια χείλη στο κόκκινο του ιβίσκου και, κυρίως, η ίδια δόση τρέλας που εκπέμπουν και τα 175 εκατοστά του κορμιού της. «Τη σύγκριση με την Γκρέις Κέλι; Τη λατρεύω».

Επιμελεια: Delphine Perroy Αποδοση: Μυρτώ Σιμιτοπούλου

Φωτογραφιες: Marcus Mâm


Ιανουάριος 2017

Υποδεχόμαστε με στυλ τη νέα χρονιά!

Από το Περιοδικό

Συνεντεύξεις Τρίτη 10.10.2017

MF Mούσα: Ιρίνα Σάικ

Η Ρωσίδα καλλονή ποζάρει στο φακό του Mario Testino για την καμπάνια της Intimissimi. H Madame Figaro ρίχνει μια ματιά στο backstage και μιλά αποκλειστικά μαζί της

>